"Oliko tämä liian sovinistinen, feministinen vai suvaitsevainen?" – lukijat ihmettelevät lihamainoksesta loukkaantumista
"Munista kiskontaa" ja muuta kaksimielistä mainontaa on ollut aina, lukijat muistuttavat.
Tämä ei sovi. Vai sopiiko? Siitä päättää mainonnan eettinen neuvosto. Kuva: Suomen Liikennemediat OyTeuvalainen lihakarjatila mainosti pääkaupungin busseissa lauseella "parempaa lihaa kuin Tinderistä". Mainoksesta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon.
MT:n lukijat ottivat tapaukseen kantaa Facebookissa. Heidän mielestään kaikkea ei kannattaisi ottaa niin vakavasti.
"Voi voi. Aikoja sitten meidän kyläkauppiaalla oli mainos 'Täällä ei kiskota munista' ja alla kananmunien kilohinta. Kyllä ei älytty loukkaantua", Liisa Myllylä kertoo.
"Uskalsi isännätkin ostoksilleen...", Hanna Vahala jatkaa.
"Voi hyvää päivää ja huominen saman tien... Miten olis, jos kampanja olisi tarjonnut paketin alumiinifoliota saman tien? Niin vaikka pään ympärille kietaistuna", Jarmo Hokkanen kirjoittaa.
"Vai oliko liian feministinen, sovinistinen vai suvaitsevainen mainos? Se siitä sananvapaudesta... Mutta se on varmaa, että mainos saa enemmän huomiota, niin kuin pitääkin."
Hokkanen kertoo myös itse ostaneensa mainostettua lihaa, juurikin mainoksen innostamana.
Monet kommentoivat, että valitusten käsittelyyn menee aina aikaa.
"Toivoisin, että valittajan/valittajien nimet julkaistaisiin, koska yhteiskunnan vähiä varoja käytetään jos jonkinlaiseen tutkimiseen, kun asiat ei miellytä jotain/joitain", Tero Jaskari kommentoi.
"Uskoisin että löytäisimme ammattivalittajien ryhmän."
"Elämme mielensäpahoittajien ja heidän mielensäpahoittamista pelkäävien aikaa", Juha Vimpari huomautti.
"Ja mielensäpahoittajista mielensä pahoittavien", Niina Pakkala jatkaa.
Lue lisää:
"Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -kampanjasta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon
"Parempaa lihaa kuin Tinderissä", mainostaa teuvalainen lihatila Helsingin busseissa
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
