Hevoset

Suomenhevonen näkyy vähän alan messuilla – "brändityötä riittää tehtäväksi"

"Suomenhevonen ansaitsee monipuolisena harrastus- ja urheiluhevosena omissa keskeisissä hevosalan tapahtumissa isomman roolin", sanoo rotujärjestöjen yhteistä brändityötä koordinoiva Tuula Pihkala Suomenhevosliitosta.
Sanne Katainen
Suomenhevosen merkitystä urheilu- ja harrastehevosena on tarve markkinoida myös alan omiin tapahtumiin, arvioi hevosjärjestöjen brändityötä koordinoiva Tuula Pihkala.

Suomenhevonen, jonka kasvatus kulkee rodun elinvoiman alarajoilla, on kevään molemmilla hevosmessuilla vain yksi rotu muiden joukossa.

Tampereella Hevoset-messuilla huhtikuun alussa järjestetään kansallisrodulle esteluokka. Sen sijaan pois jää valtakunnallinen 3-vuotiaiden nuorten hevosten näyttely, joka on järjestetty tapahtumassa viime vuosina.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi nyt edulliseen hintaan.
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Lue lisää