Katso tästä muistilista supertehokkaaseen treeniliike lankutukseen - Ihmiset & kulttuuri - Maaseudun Tulevaisuus
Ihmiset & kulttuuri

Katso tästä muistilista supertehokkaaseen treeniliike lankutukseen

Jos haluat haastetta, kokeile variaatioita lankutusasennossa (käsien ja jalkojen ristinosto).
Pasi Leino
Tältä näyttää oikeaoppinen täyslankutus, jossa koko vartalo pidetään tiukkana paikallaan.

Lankutus kannattaa harjoitella askel askeleelta ja vasta sen jälkeen lisätä haastetta eri variaatioin. Katso tästä jutusta tärkeimmät vinkit lankutukseen.

Jännitä vatsalihakset vetämällä napa kohti selkärankaa.

Levitä yläselkää ja lapoja irti toisistaan, jolloin lapatuki aktivoituu.

Laske lantio samalle tasolle hartioiden kanssa.

Laske polvet lattiaan, jos haluat helpottaa liikettä.

Jos taas haluat haastetta, kokeile variaatioita lankutusasennossa (käsien ja jalkojen ristinosto).

Muista hengittää!

Lue lisää: Katso videolta, miten lankutat oikein! – vartaloa vahvistavan liikkeen voi tehdä pienessä tilassa ja muutamassa minuutissa

Lue lisää: Näillä vinkeillä voit kehittää keskivartalosi voimaa – juttu paljastaa lankutuksen tyypillisimmät virheet

Lue lisää

Myös rollaattoria tai pyörätuolia käyttävien aikuisten pitäisi liikkua 2,5 tuntia viikossa – UKK-instituutti: Ihmisen fysiologia on samanlainen, oli hänellä sairautta tai ei

Joka kymmenes suomalaisnuori on koukussa someen, selviää koululaistutkimuksesta

Katso video: Pellolla jumpatessa ei tule pulaa turvaväleistä: "Täällä voi jäädä vaikka miten kauas muista, jos haluaa"

Onko tasapainosi kunnossa? Testaa itsesi yhden jalan seisonnassa