LUE NÄKÖISLEHTI: Postin lakon vuoksi kaikki MT:n artikkelit ja näköislehti luettavissa vapaasti
Ihmiset & kulttuuri

Katso tästä muistilista supertehokkaaseen treeniliike lankutukseen

Jos haluat haastetta, kokeile variaatioita lankutusasennossa (käsien ja jalkojen ristinosto).
Pasi Leino
Tältä näyttää oikeaoppinen täyslankutus, jossa koko vartalo pidetään tiukkana paikallaan.

Lankutus kannattaa harjoitella askel askeleelta ja vasta sen jälkeen lisätä haastetta eri variaatioin. Katso tästä jutusta tärkeimmät vinkit lankutukseen.

Jännitä vatsalihakset vetämällä napa kohti selkärankaa.

Levitä yläselkää ja lapoja irti toisistaan, jolloin lapatuki aktivoituu.

Laske lantio samalle tasolle hartioiden kanssa.

Laske polvet lattiaan, jos haluat helpottaa liikettä.

Jos taas haluat haastetta, kokeile variaatioita lankutusasennossa (käsien ja jalkojen ristinosto).

Muista hengittää!

Lue lisää: Katso videolta, miten lankutat oikein! – vartaloa vahvistavan liikkeen voi tehdä pienessä tilassa ja muutamassa minuutissa

Lue lisää: Näillä vinkeillä voit kehittää keskivartalosi voimaa – juttu paljastaa lankutuksen tyypillisimmät virheet

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Video: Miesten ja poikien liikkuvuus on heikompaa naisiin verrattuna – vain puolet miehistä saavat kiinni varpaistaan täysistunnassa

Juoksemisen hyödyt saa jo vajaan tunnin lenkillä kerran viikossa – uusi tutkimus kumoaa vanhat ajatusmallit

Näillä vinkeillä voit kehittää keskivartalosi voimaa – juttu paljastaa lankutuksen tyypillisimmät virheet