Ihmiset & kulttuuri

Reima esittelee mokkulan, joka vahtii lasten liikkumista

Ihmiset & kulttuuri 21.08.2016

Reima pyristelee irti kuravaateimagostaan ja tähtää hifilastenvaatteiden uranuurtajaksi. Samaan aikaan tanskalainen Ticket on sulkenut verkkokauppansa.


Markku Vuorikari
Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund näyttää kuinka ReimaGO-sensori piiloutuu talvihaalariin varta vasten suunniteltuun taskuun.

Lasten ulkovaatevalmistaja Reima tähtää korkealle. Yritys esittelee ensi viikolla ReimaGO-aktiivisuussensorit, joilla päästään seuraamaan lasten liikkumista aidosti mittaamalla.

ReimaGO mokkula asetetaan vaatteeseen sijoitettuun huomaamattomaan taskuun. Päivän päätyttyä tiedot ladataan vanhemman kännykkäsovellukseen. Oma sovelluksensa on myös lapselle, joka voi pelin varjolla kerätä liikkumisestaan pisteitä.

"ReimaGO on tarkoitettu vanhemmille, jotka ovat huolissaan lastensa riittävästä liikkumisesta. Ja jotka haluavat kannustaa lasta liikkumaan enemmän. Hyvin monet vanhemmat ovat kiinnostuneita etenkin siitä, mitä lapset tekevät yksin koulupäivän jälkeen", kertoo Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund.

Aktiivisuussensori tuo sitä lisäarvoa, jota etenkin laatutietoisimmat vanhemmat odottavat.

"Etenkin kiinalaiset ja venäläiset vanhemmat haluavat lapselleen vain parasta. Näissä kahdessa maassa lasten asema perheissä on keskeinen."

Kiinan markkinoita Reimalle avannut Björklund tuntee, miten yhden lapsen politiikka on Kiinassa vaikuttanut kaikkeen lasten ympärillä pyörivään bisnekseen.

"Kiinassa yhtä lasta on paapomassa vanhempien lisäksi neljä isovanhempaa. Siellä meidän tuotteitamme ostava asiakas ostaa lapselleen ainoastaan huippulaatua."

Suomalainen Reima on kansainvälisesti suurin lasten ulkoiluvaatteisiin keskittynyt yritys.

"ReimaGO:lla erilaistamme itsemme kilpailijoista. Hyppäämme digitaaliselle markkinalle ja yhdistämme vanhempien tarpeen pukea lapsensa tarpeenmukaisesti ja saada lapset liikkumaan", pohtii toimitusjohtaja.

Kovaa tahtia viime vuodet kasvanut Reima tietää, että kilpailu on kovaa. Hyvä menestys nyt ei tarkoita, että se jatkuisi automaattisesti.

Tanskalainen kilpailija Ticket on kärsinyt viime aikoina vaikeuksista ja sen oma verkkokauppa on suljettu.

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT