Ihmiset & kulttuuri

Z-sukupolvi avaa ikkunoita median tulevaisuuteen – ja keskustelee mieluummin omissa verkoissaan

YouTube, Instagram ja TikTok ovat nuorten ja nuorten aikuisten suosimia kanavia. Faktat tämäkin sukupolvi tarkistaa mieluusti perinteisestä mediasta.
Juho Leskinen
Joona Hellman (vas.), Anni Iikkainen, Roosa Ripatti ja Adja Wade kertoivat perinteisen median sosiaalisen median kanavien käytöstään Mediapäivässä Helsingissä. Paneelin juonsi Anni Lintula.

Media-alan oma Mediapäivä viime viikon torstaina päästi alan ammattilaiset toimittajista kustantajiin kurkistamaan median tulevien käyttäjien maailmaan.

Z-sukupolven edustajat eivät tiedä ajasta ennen Internetiä ja digitaalisuutta. Vuosina 1998–2010 syntyneitä nuoria ja varhaisteinejä sanotaan kärjistetysti digiriippuvaisiksi – keskittymiskyky riittää kerrallaan enintään kahdeksaan sekuntiin.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaajana luet tämän ja kaikki muut koko Suomea kiinnostavat jutut. Tilaa nyt!
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Lue lisää