Koneet & autot

Kia uusii brändiään, automallin logo vaihtui

Viime vuosi nosti Kian jo Suomen autokaupan pistesijoille.
Kia
Kian uuteen logoon on ladattu symmetriaa, rytmiä ja nousevia linjoja.

Korealainen Kia uusii brändiään, mihin kuuluu autojen logon vaihtuminen uuteen. Viime vuosi oli Kialle kaikkien aikojen menestyksekkäin Suomessa.

Kian tarina Suomessa alkoi vuonna 2004. Sen jälkeen se on nopeasti noussut yhdeksi maamme suosituimmaksi autobrändiksi.

Viime vuonna Kia paranteli asemiaan, sillä se onnistui pitämään myyntinsä melkein kaikkien muiden merkkien myynnin vähetessä. Vain myyntiään kasvattanut BMW pärjäsi sitä paremmin.

Kian myyntimenestys nosti sen viidennelle sijalle henkilöautojen ensirekisteröinneissä. Sen markkinaosuus kipusi 7,3 prosenttiin.

Kian oman määritelmän mukaan merkin uudessa logossa yhdistyy symmetria, rytmi ja nousujohteisuus. Se kertoo yhtiön tavoitteesta luoda johtava asema tulevaisuuden liikkumispalveluissa.

Samaan tähtää Kian uusi englanninkielinen iskulause: ”Movement that inspires.”

Aiheet Kia
Lue lisää

MT koeajoi ensimmäisen täyssähköauton vahingossa – "Vähän ihmettelin, kun auto oli pesemätön ulkoa ja imuroimaton sisältä"

Sähköautotarjonta laajenee: Kia Soul EV tarjoaa tilavan ja ryhdikkään täyssähkön

Personointia ja räikeyttä: Kian uusi crossover-malli Stonic on nuorekas tulokas

Keskusta esitteli vaihtoehtonsa liikenteen päästövähennyksille: "Hallitusohjelman mukaiset polttoaineveron korotukset on tehty, eikä uusia tule."