Koneet & autot

Puuta kuljetetaan teillä satoja miljoonia kilometrejä – silti päästötavoitteita kuljetuksille ei Suomessa vielä ole

Ruotsissa ensimmäisiä linjauksia on jo tehty. Metsäteho selvittää, mitä Suomessa päästöille voitaisiin tehdä.
Petteri Kivimäki
HKK-Kuljetuksen auto on toinen Suomessa käytössä olevista puukuljetusten hybridirekoista.

Vilkas keskustelu ilmastoasioista ja päästövähennyksistä ajaa metsäteollisuutta etsimään keinoja, joilla raakapuukuljetusten päästöjä voitaisiin vähentää. Suuret suomalaisyhtiöt eivät kuitenkaan ole asettaneet päästötavoitteita puukuljetuksilleen.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi maksutta käyttöösi kahdeksi viikoksi.
Tilaa MT Digi 2 viikkoa 0 €
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Näistä liikennesäännöistä arjessa lipsutaan eniten: "Voi tulla vahva tunne siitä, että sääntöjen mukaan toimiminen on pahasti ristiriidassa maalaisjärjen kanssa"

Koneviesti: Hannu Koski ei löytänyt taimien kuljetukseen sopivaa ajoneuvoa, joten hän päätti tehdä sellaisen itse

Aarre: Koneyrittäjä Seppo Rahkosella on ehkä Suomen ainoa pienharvesteri – se soveltuu erityisen hyvin ensiharvennuksiin