Koneet & autot

Puuta kuljetetaan teillä satoja miljoonia kilometrejä – silti päästötavoitteita kuljetuksille ei Suomessa vielä ole

Ruotsissa ensimmäisiä linjauksia on jo tehty. Metsäteho selvittää, mitä Suomessa päästöille voitaisiin tehdä.
Petteri Kivimäki
HKK-Kuljetuksen auto on toinen Suomessa käytössä olevista puukuljetusten hybridirekoista.

Vilkas keskustelu ilmastoasioista ja päästövähennyksistä ajaa metsäteollisuutta etsimään keinoja, joilla raakapuukuljetusten päästöjä voitaisiin vähentää. Suuret suomalaisyhtiöt eivät kuitenkaan ole asettaneet päästötavoitteita puukuljetuksilleen.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi maksutta käyttöösi kahdeksi viikoksi.
Tilaa MT Digi 2 viikkoa 0 €
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Koneviesti: Volvo Laplander C202 on muuttunut vuosien saatossa puolustusvoimain maastoajoneuvosta jokamiehen harrasteajokiksi – nykyään se sopii jopa nuoren ensiautoksi

Suomalaisten autojen suosikkiväreissä raju muutos: Yksi kasvoi reilusta viidestä prosentista lähes 30 prosenttiin, toinen syöksyi lähes neljäsosasta reiluun 10 prosenttiin

"Traktorin suuntamerkki vasemmalle ei ole kehotus ohittamiseen" – Osaatko ohittaa maatalouskoneet turvallisesti?