Koronakriisi lisäsi selvästi lemmikkien määrää, ja se näkyy Musti Groupin hyvässä tuloksessa - Kotimaa - Maaseudun Tulevaisuus
Kotimaa

Koronakriisi lisäsi selvästi lemmikkien määrää, ja se näkyy Musti Groupin hyvässä tuloksessa

Liikevaihto kasvoi miltei 10 miljoonalla eurolla 68,8 miljoonaan euroon.
Musti Groupin mukaan hyvää kasvua selittää osaltaan lemmikkien määrän lisääntyminen. LEHTIKUVA / ONNI OJALA

Lemmikkieläintarvikeyhtiö Musti Groupin oikaistu ebita-liikevoitto yli puolitoistakertaistui 6,4 miljoonaan euroon huhti–kesäkuussa edellisvuoden samaan aikaan verrattuna. Liikevaihto kasvoi miltei 10 miljoonalla eurolla 68,8 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa yli 16:a prosenttia.

Yhtiön mukaan kasvua osaltaan selittää se, että rekisteröityjen koiranpentujen määrä kasvoi samalla ajanjaksolla Ruotsissa 14 prosenttia, kun vuotta aiemmin kasvua oli 5 prosenttia. Kehitys on Suomessa ja Norjassa ollut samansuuntaista.

Lue lisää

Kaikkien aikojen mökkikesä tuki mökkipaikkakuntien ruokakauppojen myyntiä, Helsingissä myynti romahti pahimmillaan puoleen

Miksi koira vetää hihnassa tai rähisee vastaantulijoille? Näin ongelmia voi yrittää ratkaista

Eva peruisi palkankorotukset ja lisäisi paikallista sopimista – "Liian suuret palkankorotukset vauhdittavat työttömyyden kasvua"

Puolet ohjelmapalvelualan yrityksistä arvioi olevansa konkurssissa kuuden kuukauden kuluttua, kertoo MaRan jäsenkysely