Kotimaa

Koronakriisi lisäsi selvästi lemmikkien määrää, ja se näkyy Musti Groupin hyvässä tuloksessa

Liikevaihto kasvoi miltei 10 miljoonalla eurolla 68,8 miljoonaan euroon.
Musti Groupin mukaan hyvää kasvua selittää osaltaan lemmikkien määrän lisääntyminen. LEHTIKUVA / ONNI OJALA

Lemmikkieläintarvikeyhtiö Musti Groupin oikaistu ebita-liikevoitto yli puolitoistakertaistui 6,4 miljoonaan euroon huhti–kesäkuussa edellisvuoden samaan aikaan verrattuna. Liikevaihto kasvoi miltei 10 miljoonalla eurolla 68,8 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa yli 16:a prosenttia.

Yhtiön mukaan kasvua osaltaan selittää se, että rekisteröityjen koiranpentujen määrä kasvoi samalla ajanjaksolla Ruotsissa 14 prosenttia, kun vuotta aiemmin kasvua oli 5 prosenttia. Kehitys on Suomessa ja Norjassa ollut samansuuntaista.

Lue lisää

Koronakriisi yhdistettynä alkoholiin on huono asia

Marin: En arvostellut muita hallituspuolueita sähköpostiviestissäni

Joe Biden: Donald Trumpin hallinto ei ole ollut vastahakoinen vallanvaihdon aloittamisessa – Trump ja Biden eivät ole vieläkään puhuneet

Osakkeiden kurssikehitys jakautunut voimakkaasti eri suuntiin koronakriisin aikana – parhaiten menestyneiden yhtiöiden osakkeet nousseet vuodessa jopa yli 100 prosenttia, heikoimmat pudonneet lähes yhtä paljon