Kotimaa

Alma Media suunnittelee Markkinointi&Mainonnan, Metallitekniikan ja Tekniikan Historian lakkauttamista

Alustavan suunnitelman mukaan henkilökunnan määrä saattaa vähentyä enintään kymmenellä henkilötyövuodella.
LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN
Metallitekniikan ja Tekniikan historian aihepiirejä on tarkoitus käsitellä Tekniikka&Taloudessa.

Alma Media kertoo suunnittelevansa Metallitekniikan, Tekniikan Historian ja Markkinointi&Mainonnan lakkauttamista. Yhtiön mukaan julkaisujen kannattavuuskehitys on heikkoa, mitä koronaepidemia on osaltaan vauhdittanut.

Neuvotteluiden taustalla on myös Alma Talent -yksikön strateginen muutos keskittyä entistä vahvemmin maksulliseen, digitaaliseen medialiiketoimintaan.

"Markkinointi ja mainonta ovat meille erittäin tärkeitä toimialoja, joiden seuraamista ja analysointia vahvistamme jatkossa Kauppalehdessä", sanoo Alma Talentin toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi tiedotteessa.

Metallitekniikan ja Tekniikan historian aihepiirejä on tarkoitus käsitellä Tekniikka&Taloudessa.

Alustavan suunnitelman mukaan henkilökunnan määrä saattaa vähentyä enintään kymmenellä henkilötyövuodella.

Lue lisää

Alman ja Sanoman suuri aluelehtikauppa valmistui

Alma Media antaa tulosvaroituksen

Alma Median tulos ja liikevaihto pieneni, toimitusjohtajan mukaan yhtiö saavutti kuitenkin pääoman tuotto- ja osinkotavoitteen

Käräjäoikeus hylkäsi Alma Median toimitusjohtajan työsyrjintäsyytteen Aamulehden päätoimittajahakua koskevassa jutussa – Almalta paloi oikeudenkäyntikuluihin lähes 150 000 euroa