Kotimaa

Kuusamo alkaa hyödyntää rivoja paikannimiä markkinoinnissaan: ”Kireitä siimoja Hevonperseessä”

Rukan kesäsivuilla on tarjolla rumien nimien ystäville suunnattuja matkapaketteja.
Pekka Fali
Talviurheilusta, laskettelukeskuksesta ja lumisista vaaramaisemistaan tunnettu Kuusamo alkaa hyödyntää markkinoinnissaan ehkä hieman rivojakin paikannimiä.

Talviurheilusta, laskettelukeskuksesta ja lumisista vaaramaisemistaan tunnettu Kuusamo alkaa hyödyntää markkinoinnissaan ehkä hieman rivojakin paikannimiä.

Ruka-Kuusamon matkailu nimittäin ottaa ilon irti paikannimien digitaalisen aineistopalvelun Nimisampon löydöksistä. Mainonnassa vilahtelevat esimerkiksi Pyllykkä, Mulkunputkula, Munavaara, Pierumäki, Kusipuro ja Hevonperse.

”Kuusamossa on eniten rumia paikannimiä Suomessa. Samaan aikaan meillä on tunnetusti monia kauniita maisemia, jotka houkuttelevat asiakkaita tänne ympäri vuoden, ja halusimme nostaa myös niitä esille”, Ruka-Kuusamo Matkailu ry:n markkinointikoordinaattori Sari Kumpuniemi toteaa tiedotteessa.

Rukan kesäsivuilla on tarjolla rumien nimien ystäville suunnattuja matkapaketteja, kuten ”Kireitä siimoja Hevonperseessä”, ” Päiväretki Pyllykkään” ja ” Tutustumista Tussunvaaraan ja muita mukavia retkikohteita.

Kumpuniemi kertoo, että moni matkailija yhdistää golfin, ratsastuksen ja muut luontolajit kesäklassikkoihin kuten kalastukseen ja marjastukseen.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Kuukausien työ tiivistyi Hetkeksi: Ähtärin vanha pappila majoittaa nyt matkailijoita

Kiinalainen käytti Suomessa noin 910 euroa – yhteensä turistit kuluttivat 3,1 miljardia euroa viime vuonna

Matkailuala: Lentovero olisi kohtalokas Suomen matkailuelinkeinolle