MTK:n lentoasemakampanja on otettu pääosin hyvin vastaan: "Heti kampanjan käynnistyessä sitä kritisointiin jonkin verran somessa" - Kotimaa - Maaseudun Tulevaisuus
Kotimaa

MTK:n lentoasemakampanja on otettu pääosin hyvin vastaan: "Heti kampanjan käynnistyessä sitä kritisointiin jonkin verran somessa"

Tammikuussa alkaneen puolen vuoden kampanjan arvioidaan tavoittavan enimmillään 6-7 miljoonaa ihmistä.
MTK
Kampanjaan liittyen MTK on hiljattain käynnistänyt kuvakisan, jossa voi voittaa suomalaisia tuotteita sisältävän herkkukorin.

MTK:n lentoasemakampanja suomalaisen lihantuotannon puolesta on otettu pääosin hyvin vastaan.

MTK:n viestintäjohtaja Klaus Hartikainen kertoo, että positiivista palautetta on tullut sekä jäsenistöltä että sidosryhmiltä. Hän lisää, ettei hän itse ole saanut korviinsa negatiivista palautetta.

"Uskon, että tämä kielii siitä, että kampanja herättää enimmäkseen myönteisiä tai neutraaleja tuntemuksia", Hartikainen sanoo.

Soraääniltä ei kuitenkaan ole täysin säästytty.

"Heti kampanjan käynnistyessä sitä kritisointiin jonkin verran somessa. Kaikki eivät heti hahmottaneet tai halunneet hahmottaa sitä, että tällä kampanjoinnilla haluamme viestiä suomalaisen naudanlihantuotannon vastuullisuudesta verrattuna globaaliin tasoon sekä markkinoida suomalaista ruokaa, emmekä ottaa kantaa viime vuonna valtoimenaan velloneeseen liha-kasvikeskusteluun", viestintäjohtaja kertoo.

MTK nosti vastuullisen suomalaisen naudanlihantuotannon esille tammikuussa Helsinki-Vantaan lentoasemalla käynnistyneellä, puoli vuotta kestävällä kampanjallaan.

Englanninkielinen kampanja on nostanut esille suomalaisen tuotannon edut kestävän kehityksen ja erityisesti vesivarojen näkökulmasta.

MTK:n puheenjohtaja Juha Marttilan mukaan kampanjan tavoitteena on kertoa matkailijoille naudanlihaa esimerkkinä käyttäen, että Suomessa tuotettu pihvi on vastuullinen valinta.

Kampanjan alussa arvioitiin, että se tavoittaa enimmillään 6-7 miljoonaa ihmistä.

Kampanjaan liittyen MTK on hiljattain käynnistänyt kuvakisan, jossa voi voittaa suomalaisia tuotteita sisältävän herkkukorin.

Kilpailuun voi osallistua ottamalla selfien yhden Helsinki-Vantaalla sijaitsevan #missäpihvi -kyltin kanssa ja tägäämällä MTK:n sekä #missäonpihvi #wheresthebeef ja julkaisemmalla kuvan joko Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä.

Osallistujien kesken arvotaan kolme 50 euron arvoista, kotimaisia tuotteita sisältävää herkkukoria. Kilpailu käynnissä 8.3 asti.

Lue lisää

MTK esittää jokaiselle koululaiselle 200 euron avustusta kotimaan matkailuun syyslomalla

MTK: Kotimaan matkailussa miljardien mahdollisuus elvyttää taloutta – Visit Finlandin resursseja pitäisi suunnata väliaikaisesti kotimaan matkailuun

Monella maataloustyöhön hakevalla on puutteelliset tiedot työn luonteesta – MTK pyrkii nyt korjaamaan tilanteen

MTK tyytyväinen linjauksiin maatalouden kausityöntekijöiden turvaamiseksi – satokaudelle silti tarve vielä yli 10 000 työntekijälle