Suomalaisen karjaharjan asennusvideota on ihaillut netissä jo ainakin 12 miljoonaa katsojaa - Maatalous - Maaseudun Tulevaisuus
Maatalous

Suomalaisen karjaharjan asennusvideota on ihaillut netissä jo ainakin 12 miljoonaa katsojaa

Karjaharjoja myyvän suomalaisyrityksen poikkeuksellisin asiakas lienee karjalleen harjoja tilannut qatarilainen sheikki.

Karjaharjoja Pohjois-Karjalassa valmistavalla FinnEasy Oy:lla on ollut poikkeuksellinen viikko. Yhtiön tuote on noussut yhden videon myötä miljoonayleisön tietoisuuteen.

Kun koronakriisi iski rajusti FinnEasyn päämarkkinoihin Euroopassa, yrityksen markkinointiosasto lähti etsimään keinoja tilanteen helpottamiseksi.

Poikkeuksellisina aikoina tarvitaan poikkeuksellisia markkinointiratkaisuja, yhtiössä pääteltiin.

FinnEasy lahjoitti suositulle brittiläiselle someviljelijälle Tom Pembertonille laitumelle asennettavan karjaharjan. Pemberon kuvasi ja julkaisi asennustyöstä videon, joka on levinnyt netissä hurjaa vauhtia.

Myyntipäällikkö Heini Kultanen mukaan video on muutamassa päivässä jaettu yli kaksitoista miljoonaa kertaa.

”Kyselyitä ja tuotetilauksia on tullut ympäri maailmaa. Tähän asti poikkeuksellisin asiakas lienee karjalleen harjoja tilannut qatarilainen sheikki", Kultainen kertoo.

Poikkeuksellisia asiakkaita yrityksellä on tosin ollut ennenkin.

”Ranskassa tutkitaan parhaillaan tuotteemme terveysvaikutuksia vuohille. Lisäksi harjoista nauttivat myös kanadalaisen biisonifarmin kasvatit ja eläintarhan jääkarhut sekä kamelit. Naudoille suunnitelluista tuotteistamme on moneksi”, Kultanen myhäilee.

FinnEasyn markkinointiväki päätti jo ennen koronakriisiä alkaa rohkeasti kokeilemaan uudenlaisia markkinointitapoja. Kriisin myötä digiloikka tuli otettua kuin varkain, kun perinteiset messut ja muut markkinapaikat sulkeutuivat.

Pienen pohjoiskarjalaisen yrityksen päämarkkinat ovat Suomen lisäksi Saksa, Sveitsi, Englanti, Italia ja Pohjois-Amerikka. Australian ja Uuden-Seelannin markkinoita pyritään parhaillaan avaamaan.

2013 aloittanut yritys myy parhaillaan neljää erilaista karjaharjatyyppiä. Ratkaisuja löytyy niin laitumelle kuin tuotantorakennuksiinkin.

Kasvunnälkäisellä yrityksellä on jatkuvasti tuotekehitysprosesseja käynnissä. FinnEasy Oy etsii aktiivisesti myös tuoteperheeseen uusia tuotteita, joilla edistetään tuotantoeläinten hyvinvointia.

This lad wanted to make his cows extra happy, so he set up a cow brush in the field to see how they'd react!

Posted by LADbible on  Friday, 26 June 2020
Lue lisää

Maaseudun ei kannata jäädä omaan somekuplaansa

Joka kymmenes suomalaisnuori on koukussa someen, selviää koululaistutkimuksesta

Sosiaalisessa mediassa korostuvat äärimmäiset näkemykset – vasemmistoaktiivit ovat vasemmistolaisempia ja kokoomuslaiset oikeistolaisempia kuin puolueiden peruskannattajat

Seuraa MT:tä Instagramissa – osallistut leffalippujen arvontaan