Maatalous

Viiden valmistajan brändituotteet mukaan K-ryhmän Tuottajalle kiitos -malliin

Maatalous 04.12.2018

K-ryhmän tutkimuksen mukaan 78 prosenttia suomalaisista on valmis maksamaan lisää tuotteesta, jos tuottaja saa varmasti suuremman korvauksen.


Hanna Linnove
K-kaupassa kävijälle avautui lisää mahdollisuuksia suosia suomalaista tuottajaa.

K-ryhmän Tuottajalle kiitos -toimintamalli laajenee.

"Aiemmin syksyllä kasvatimme sarjan valikoimaa merkittävästi Pirkka-tuotteilla, ja nyt joulukuusta lähtien olemme iloksemme saaneet mukaan viisi arvostettua suomalaisyritystä ja heidän brändituotteitaan", K-ryhmän päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli toteaa.

Sarjaan kuuluu nyt K-ryhmän omien merkkituotteiden lisäksi HKScanin HK-brändin, Juustoportin, Kivikylän Kotipalvaamon, Naapurin Maalaiskanan ja Snellmanin brändituotteita. Yhteensä uusia tuotteita on 21.

Tuottajalle kiitos -tuotteiden kuluttajahinta voi K-ryhmän mukaan olla hieman muita korkeampi. Lisäosuus tilitetään tuottajille.

Uusien tuotteiden myynnistä viljelijöille maksettava lisäosuus on alkanut kertyä lauantaista eli joulukuun ensimmäisestä päivästä lähtien.

Akselin mukaan Tuottajalle kiitos -toimintamallin alkutuottajille keräämä summa on tähän mennessä lähes 1,3 miljoonaa euroa.

K-ryhmän tuoreen tutkimuksen mukaan 78 prosenttia suomalaisista on valmis maksamaan lisää tuotteesta, jos tuottaja saa varmasti suuremman korvauksen.

"Tuottajalle kiitos -toimintamallilla tarjoamme kuluttajille mahdollisuuden tehdä omien arvojensa mukaisia valintoja, minkä lisäksi tuomme toki mukaan oman panostuksemme. Koko toimintamallin tarkoituksena on lisätä suomalaisen ruoan ja sen tuottajien arvostusta sekä osoittaa kiitos myös konkreettisesti", Akseli sanoo.

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT