Maatalous

Moni tuottaja pelkää, että sosiaalisesta mediasta saa vain perättömiä eläinsuojeluilmoituksia

MT Plus Maatalous 14.02.2019

Jos jokin ikävä asia nousee maatilan somessa keskusteluun, se on vain käytävä siellä asiallisesti läpi, neuvoo Suomen Yrittäjäopiston some-kouluttaja Heli Kärnä.

Kari Salonen
Heli Kärnä rohkaisee tuottajia kertomaan arjestaan niin kuluttajille, poliitikoille kuin myös tulevaisuuden mahdollisille viljelijöille. Lyhyet videot ovat yksi tapa esitellä maatilayritystä. Niiden tekoa Kärnä opasti tuottajille liiketoimintakoulutuksessa Luumäellä.

Maatilojen tarve sosiaalisen median käytölle riippuu paljon siitä, mihin tuotteet myydään. Jos ostajia on vain yksi ja tuotanto perustuu sopimukseen, tarvetta on vähemmän.

Silti markkinoinnin perusteita on hyvä ymmärtää, Suomen Yrittäjäopiston kouluttaja Ilkka Raukola huomauttaa. "Tilanteet voivat muuttua."

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT