Metsä

Video: Ministeri Lintilä esiintyi Tokiossa hologrammina – lähetystön tontille avautui puinen paviljonki

Kertopuusta valmistettu paviljonki rakennettiin yhteistyössä Metsä Groupin kanssa.

Business Finland on rakennuttanut suomalaisyrityksille Metsä-paviljongin Tokioon. Alun perin olympialaisia varten rakennettu tila on käytössä vuoden 2021 loppuun.

Paviljongin avajaiset pidettiin tänään. Ministeri Mika Lintilä (kesk.) ja Business Finlandin pääjohtaja Nina Kopola osallistuivat avajaisiin hologrammeina. Oheisella videolla Lintilän hologrammi nähdään kohdassa -35:00.

Hologrammit ovat Business Finlandin mukaan herättäneet jo valtavaa kiinnostusta japanilaismediassa. Tulevan puolentoista vuoden aikana Suomi esittäytyy japanilaisille paviljonkia hyödyntäen.

Koronapandemian vuoksi Tokion olympialaiset siirrettiin keväällä vuoteen 2021. Suomen paviljongin rakennustöitä jatkettiin tästä huolimatta ja rakennus on saatu valmiiksi aikataulussa.

Puinen Kerto® LVL -elementeistä rakennettu paviljonki suunniteltiin Suomessa yhteistyössä projektin pääkumppani Metsä Groupin kanssa. Pääarkkitehdiksi valikoitui Helin & Co. -arkkitehtitoimisto.

Idea Metsä-paviljongista syntyi Japanissa Business Finlandin ja Suomen suurlähetystön yhteistyönä. Tokion olympialaisten aikana haluttiin vahvistaa Suomi-kuvaa Japanissa ja hyödyntää sitä suomalaisen viennin eduksi Japanissa.

Toistaiseksi suomalaiset eivät pääse matkustamaan Japaniin, mutta tilanteen toivotaan muuttuvan tulevina kuukausina. Suomi on Japanissa tunnettu kulttuuristaan ja designistaan. Paviljongin sijainti arvostetulla suurlähetystöalueella tuo paviljongille painoarvoa, Business Finland kuvailee.

"Paviljongissa tullaan seuraavien kuukausien aikana tekemään kauppaa, verkostoitumaan uusien kontaktien kanssa, vahvistamaan Suomen maakuvaa ja levittämään suomalaisen kulttuurin ilosanomaa. Tapahtumia on yritysten omille sidosryhmille, mutta myös ihan tavallisille japanilaisille, jotka voivat rekisteröityä mukaan niin sanottuihin avoimen ovien päiviin", Business Finlandin Finland Promotion Services -palvelualueen johtaja valottaa Paavo Virkkunen kuvailee.

"Avoimien ovien päivät ovat erityisen kiinnostavia ja niissä voi tutustua suomalaisiin tuotteisiin, suomalaisten elämään ja Suomeen esimerkiksi matkailukohteena."

MT:n jättinumero ilmestyy 30.10.
Lue lisää

Poikkeusaika käänsi katseet kotimaahan

Raportti: Lihan syönnin ja eläinkontaktien vähentäminen keinoja hillitä pandemioita

Ravintoloiden rajoitukset jakaantuvat vastaisuudessa alueiden ja ravintolatyyppien perusteella

Oulu siirtymässä koronan kiihtymisvaiheeseen, Hus aloittaa tutkimuksen koronaviruksen pitkäaikaisista vaikutuksista