Politiikka ja talous

Suomalainen luomumaito ei vastaa kuluttajien toiveita

Politiikka ja talous 11.09.2012

”Maitohyllyyn kaivattiin pidempään säilyvää ja hinnaltaan edullisempaa luomumaitoa. Suomalaisella luomumaidolla ei tähän kysyntään olisi pystytty vastaamaan”, perustelee valikoimajohtaja Ilkka Alarotu päätöstä myydä saksalaista luomumaitoa.


Jaana Kankaanpää

S-ryhmä toi viime viikolla ruokakauppojensa valikoimiin omalla Rainbow-merkillään myytävän, saksalaista alkuperää olevan 21 päivää säilyvän luomumaidon.

Saksalaiseen päädyttiin, koska vastaavaa suomalaista luomumaitoa ei ole saatavilla. j

”Tuoreenkin maidon osalta kärsimme jatkuvista saatavuusongelmista, erityisesti pienemmissä myymälöissämme”, sanoo päivittäistavarakaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu .

Hän on myös Pro Luomun hallituksen puheenjohtaja.

Alarodun mukaan S-ryhmän tärkein tavoite on vastata asiakkaiden kysyntään. Toiveena olisi, että luomumaidon kysyntä pystyttäisiin tulevaisuudessa kattamaan kotimaisella tuotannolla.