Kolumni

Hellan kulmalla: Proteiinia lautaselle – tai edes jotain

Myös ikääntyneillä ruoka vaikuttaa merkittävästi jaksamiseen, hyvinvointiin ja terveyteen.

Tavanomainen ajatus on, että lihaa tai muuta proteiinipitoista ruokaa tarvitsevat raskasta fyysistä työtä tekevät aikuiset ja kasvupyrähdyskauttaan elävät nuoret. Sen sijaan ikäihminen – kun ei paljon liiku tai työskentele – pärjää kevyemmällä muonalla. Esimerkiksi kahvilla ja pullalla.

Väärin! Myös ikääntyneillä ruoka vaikuttaa merkittävästi jaksamiseen, hyvinvointiin ja terveyteen.

Haluatko jatkaa lukemista?
MTPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa kahden viikon maksuton koejakso alla olevasta linkistä. Saat käyttöösi kaikki digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile 2 viikkoa maksutta
Vai oletko jo tilaaja, mutta sinulla ei ole käyttäjätunnusta?
Aktivoi tunnuksesi
Haluatko jatkaa lukemista?
MTPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa kahden viikon maksuton koejakso alla olevasta linkistä. Saat käyttöösi kaikki digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile 2 viikkoa maksutta
Vai oletko jo tilaaja, mutta et ole aktivoinut lukuoikeutta?
Aktivoi lukuoikeus
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Hellan kulmalla: Valtateiden varsille kaivataan terveellistä purtavaa

Uutistausta: Miksi keskusta romahti?

Miljoona virkaa: Vanhemmuutta itsellekin