Pääkirjoitus

Kotimaisuus on myyntivaltti

Pääkirjoitus 29.04.2016

Ruuan alkuperätiedolle on oltava myös katetta.

Suomessa vaaditaan tuotteilta – etenkin ruualta – yhä enemmän kotimaisuutta. Tämän on huomannut myös kaupan kasvulukuja johtava saksalainen Lidl (MT 27.4.). Se sanoo panostaneensa valikoimassaan suomalaisuuteen ja haluaa myös kuluttajien huomaavan sen – kaupan kampanjaa vetävät Kekkosen, Mannerheimin ja Väinämöisen hahmot.

Kotimaisuus on nyt myyntivaltti, jota markkinoinnissa mieluusti korostetaan. Alkuperätiedolle on kuitenkin oltava myös katetta. Kaupoissa kova houkutus flirttailla kotimaisuudella näkyy esimerkiksi Suomen lippujen "huolimattomana" sijoitteluna. On myös kaupan itsensä etu, että kuluttaja saa alkuperätiedon vaivatta ja luotettavasti.

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT