Rakentaminen

Ei enää suihkulähdettä aulatilaan – hillitty skandinaavisuus puree nyt toimistorakentamisessa

Vanhan sanonnan mukaan suihkulähde yrityksen vastaanotossa kieli myös yhtiön tuotteiden ylihinnoittelusta.
Kari Salonen
Soliseva suihkulähde ulkotiloissa.

Uudesta toimistotalosta ei enää löydy suihkulähdettä aula­tiloista. Enää ei panna överiksi, ja sisustuksessa trendinä vallitsee hillitty skandinaavisuus.

Vanhan sanonnan mukaan suihkulähde yrityksen vastaanotossa kieli myös yhtiön tuotteiden ylihinnoittelusta.

Väistynyt on myös marmorilla sisustaminen. Pompöösi taide ja taulut seinillä yhdistyvät mielikuvissa historiaan, pankki- ja rahamaailman menneisyyteen. Makuasioita nämäkin.

Viherseinät ovat vallanneet tilaa tauluilta toimitilojen sisustuksissa.

Entäpä akvaario tilanjakajana? Uutistoimistosta ja sijoituspäätteistään tunnetulla Bloombergilla kalliit ja näyttävät merivesiakvaariot ovat yhä osa yrityksen brändiä.

Tarinan mukaan yhtiön perustaja Michael Bloomberg lahjoitti ensimmäisen Bloombergin pääteterminaalin ohjelmistoineen myyneelle työntekijälleen kultakalamaljan. Maljoja kertyi sittemmin useampia.

Menestyneellä uutistoimistolla on nykyisin eri puolilla maailmaa omissa toimistoissaan upeita suuria merivesiakvaarioita värikkäine kaloineen ja koralleineen.

Kalatkin rauhoittavat muuten kiireisessä liike-elämässä.

Aiheesta lisää: Toimistoissa on meneillään liikekannallepano – joka kolmas yritys muuttoaikeissa

Lue lisää

Rakentaminen ottaa koronaiskun vastaan viiveellä, arvelee Rakennusteollisuus – ensi vuonna asuntorakentamista hidastaa rahoituksen kiristyminen

Kaupungeilla kiire vastata maaseutukysyntään – Nurmijärvi-ilmiö mennyttä aikaa, nyt tulee hybridi-Suomi

Supercell paras mannekiini

Aika entinen ei koskaan enää palaa