Ruoka

Lidl on vienyt Maitomaan valmistamia palautusjuomia seitsemään Euroopan maahan

Kaupan mukaan vastuullisuus on viennissä selkeä kilpailuvaltti.
Kuvitus: Juho Leskinen
Lidl ja Maitomaa ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2014.

Saksalainen päivittäistavarakauppaketju Lidl vie Maitomaan kaupalle valmistamia iskukuumennettuja proteiini- ja palautusjuomia seitsemään eri Euroopan maahan, yhtiö tiedottaa.

Lidl aloitti yhteistyön Osuuskunta Maitomaan kanssa vuonna 2014. Lidlin omilla brändeillä myytävät tuotteet on tiedotteen mukaan kehitetty yhdessä. Tuotteita myydään Sportyfeel ja Optisana -nimillä.

Maitomaan tuotteiden vienti aloitettiin Ruotsin Lidlien valikoimaan vuonna 2015. Ruotsin lisäksi niitä on viety erätuotteina Hollantiin, Italiaan ja Tshekkiin, aiemmin myös Kroatiaan, Puolaan ja Slovakiaan.

Tiedotteessa sekä Lidlin että Maitomaan edustajat kehuvat yhteistyötä. Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström kehuu erityisesti Maitomaan vastuullisuutta. Meijerillä on yleiseurooppalainen Welfare Quality -sertifikaatti.

Forsströmin mukaan erilaisten eläinten hyvinvoinnista ja ekologisuudesta kertovat sertifikaatit ovat tuotteiden viennissä selkeä lisäarvo.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Ruokavientiin potkua, lähiruokaa kuntiin, elintarvikeala nuoria kiinnostavaksi – Agronomiliitolla pitkä lista ruoka-alan kehittämiseksi

"Miten te tällaisen tuotteen olette menneet kehittämään?" Suomen suosituin leipä täyttää 30 vuotta

Valaistu piparikyltti ja Eiffel-torni voittivat Piparinleivonnan SM-kultaa

Myrskylässä on seurattu keskustelua maatalouden tuotantokustannusten harppauksesta: "Haluan tukea kotimaista työtä ennemmin kuin työttömyyttä"