Ruoka

Viikonloppuna etsittiin ratkaisuja ruuan verkkokaupan haasteisiin – tässä ovat kilpailun parhaat ideat

Ruoka 12.03.2018

MTK:n järjestämään Hackthefood -kilpailuun osallistui yhteensä seitsemän joukkuetta.


Eija Mansikkamäki
MTK:n järjestämässä tapahtumassa ratkottiin ruuan verkko-ostamisen haasteita.

Kilpailun tuomaristo piti parhaana My Healthy Joy -joukkuetta, jonka ideana oli eläkeläisille suunnattu ruokapalvelu. Tuomariston mielestä joukkueella oli valmis liikeidea huomisen markkinoille.

Toiseksi sijoittui Rågflö, joka toisi markkinoille vaihtoehtoisen alkoholittoman, leivästä valmistetun oluenkaltaisen juoman. Tiimi sijoittui toiseksi parhaan tiimityön, parhaan brändin ja parhaan esityksen ansiosta.

Kolmanneksi sijoittunut Small Stories oli suunnitellut tuottajalle tarkoitettua markkinointityökalua ja neljäs sija meni Pedegrine -tiimille, joka ratkoisi logistiikkaongelman automaattiohjattujen lennokkien avulla.

Viikonloppuna MTK:n järjestämässä #Hackthefood -tapahtumassa tavoitteena oli ratkoa ruuan verkko-ostamisen logistiikkaan, markkinointiin ja kansainvälistymiseen liittyviä haasteita.

Tapahtuma huipentui sunnuntai-iltana finaaliin ja palkintojenjakoon.

Kilpailussa mukana olleilla seitsemällä joukkueella oli viisi minuuttia aikaa esitellä ratkaisunsa valitsemansa teeman haasteisiin. Tuomariston arviointi perustui ratkaisujen innovaatioon, ymmärtävyyteen, kustannustehokkuuteen sekä toteutusasteeseen.

Hack the food -tuomaristoon kuuluivat Anni-Mari Syväniemi (MTK), Janne Mäkikalli (OP), Marko Jäppinen (Suppilog), Matti Santala (A21), Jose Jacome (Founder Institute) ja Päivi Heikinheimo (ProLocalis).

Lue lisää:

"Tämä on oikeaa työtä MTK:lta", sanoo maaseutunuorten puheenjohtaja Hack the Food -tapahtumasta

MTK:n maalaistentalossa selvitetään ruuan verkkokaupan haasteita