Ruoka

Linkosuon Leipomo lähtee valloittamaan Kiinaa ruis- ja kaurasipseillään: "Kiinnostus on jo nyt ollut suurta"

Leipomon toimitusjohtajan mukaan kiinalaiset kuluttajat arvostavat laadukkaita ja trendikkäitä tuontielintarvikkeita.
Rami Marjamäki
Vientiä varten Linkosuo on lanseerannut oman Aarne & Elsa -brändin, jolla tuotteita markkinoidaan myös Kiinassa.

Linkosuon Leipomo Oy aloittaa ruis -ja kaurasipsien viennin Kiinaan. Sipsejä myydään sekä marketeissa että merkittävissä verkkokaupoissa.

Kiina on Linkosuolle tärkeä vientikohde, ja siksi odotukset ovatkin korkealla.

Vientiä varten Linkosuo on lanseerannut oman Aarne & Elsa -brändin, jolla tuotteita markkinoidaan myös Kiinassa. Tuotteiden jakelusta suurissa metropoleissa huolehtii paikallinen yhteistyökumppani.

Leipomon toimitusjohtaja Timo Jänne korostaa yhtiön tiedotteessa, että Linkosuon kaltainen pk-yritys voi lyödä läpi Kiinan jättimarkkinoilla, jos yrityksellä vain on kykyä uudistaa vanhaa ajattelua ja rohkeutta tarttua haasteisiin.

Jänteen mukaan kiinalaiset kuluttajat arvostavat laadukkaita ja trendikkäitä tuontielintarvikkeita.

”Yleistynyt tapa nauttia pieniä välipaloja kiireisen päivän mittaan sekä huomion kiinnittäminen terveellisyyteen ovat trendejä myös Kiinassa. Kiinnostus tuotteitamme kohtaan on jo nyt ollut suurta. Tuoteturvallisuus ja vähärasvaisuus ovat myös valttejamme”, hän sanoo.

Linkosuon liikevaihto oli viime vuonna yli 22 miljoonaa euroa ja se työllisti 180 henkilöä.

Lue lisää:

Linkosuo aloittaa kotimaisten kaurasipsien valmistuksen: "Viennin näkökulmasta erittäin lupaava tuote"

Aiheeseen liittyvät artikkelit

MTV: Belgialaislääkärit uhkaavat vegaanilasten vanhempia huostaanotolla – ruokavalio voi vaarantaa terveyden

Haluaisitko perustaa oman viinatehtaan? Virkamies kertoo, mitä se vaatii

Söin täällä: Matildankartanossa ei ole ruokalistaa

Syötkö kananmunan päivässä? Tuoreen tutkimuksen mukaan se tai runsas kolesterolin saanti ei lisää riskiäsi aivoinfarktiin