Ruoka

M niin kuin makkara, vai sittenkin Mörkö? Atria juhlistaa Suomen MM-kultaa makkaran erikoiserällä

Atria Wilhelm oli yksi tämän vuoden jääkiekon MM-kisalähetysten yhteistyökumppaneista
atria
Mörkö-makkaraa on tehty 60 000 pakettia.

Atria toi tänään kauppoihin erikoiserän makkaraa Suomen voittaman jääkiekon maailman mestaruuden kunniaksi. Wilhelm-tuoteperheen 60 000 pakkauksen makkarasatsi on nimetty kultajoukkueen kapteenin mukaan Mörkö-makkaraksi.

Tuote on myynnissä kautta maan niin kauan kuin sitä riittää.

Taustalla on voitokkaan finaalin jälkeen julkaistu leikkisä mainoskampanja, jossa Mörkö-makkara esiintyi. Mainosten seurauksena Atrian kuluttajapalveluun tulvi kysymyksiä, mistä Mörkö-makkaraa saa ostaa.

Atria päätti vastata kuluttajien toiveeseen rajoitetulla erällä.

”Kuluttajien signaali oli selvä: kansa halusi Mörkö-makkaran, joten me teimme sellaisen”, kertoo Atrian markkinointipäällikkö Elina Vuolle tiedotteessa.

”Suomen maailmanmestaruus on koko kansan suuri ylpeydenaihe. Meille on kunnia-asia olla juhlinnassa mukana omalla tuotteellamme. Toivottavasti Mörkö-makkara ilahduttaa asiakkaitamme laajasti ympäri Suomen.”

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Lidl kertoo lisänneensä suomalaista ruokavientiä roimasti – "Ei ole mitään syytä hidastaa tahtia"

Söin täällä: Lounaalla laineilla – maisemaristeilyllä saa silliä ja kuulee Helsingin historiaa päälle

Suomi on Tanskaakin isompi olutmaa – vielä 1970-luvulla keskiolutta pidettiin kurakaljana

Suomen ensimmäinen hävikkiruokakauppa on ylittänyt tavoitteensa – 130:tä vapaaehtoista yhdistää ajatus siitä, että ruokaa ei tulisi laittaa roskiin