Parittelevat eläimet hämmentävät kaurajuomamainoksessa: "Miten ihmeessä tästä ei vielä nykypäivänä ole kukaan pahoittanut mieltään?" - Ruoka - Maaseudun Tulevaisuus
Tiesitkö? Voit lukea viikossa 3 artikkelia ilman tilausta - hanki rajaton lukuoikeus nyt 9,90€/kk
Ruoka

Parittelevat eläimet hämmentävät kaurajuomamainoksessa: "Miten ihmeessä tästä ei vielä nykypäivänä ole kukaan pahoittanut mieltään?"

Kaslink Aidon uuden mainoskampanjan teema on "Rakkaustarina luonnon kanssa".
Juho Leskinen
Helsingin Kampin metroasemalla kampanjaa kuvittavat sammakot, oravat ja ketut. Kaslink Aito on suunnitellut Rakkaustarina luonnon kanssa -kampanjan yhdessä Drama Queen Ruotsin kanssa.

Kaslink Aidon uusi mainoskampanja käynnistyi eilen maanantaina. Kampanjalla yritys haluaa muistuttaa arjen valinnoista. Kaslink Aito toteutti kampanjansa ensimmäisen kerran Ruotsissa viime keväänä, mikä sai aikaan paljon huomiota ja keskustelua.

Mainoksessa nähdään parittelevia eläimiä, mikä on herättänyt huomiota myös Suomessa. Twitterissä mainoskampanja on aiheuttanut kiihkeää keskustelua.

"Miten ihmeessä tästä ei vielä nykypäivänä ole kukaan pahoittanut mieltään?", tuumii yksi twiittaajista. Mainos otetaan vastaan myös positiivisesti.

"Mä uskon, että Kaslink mainos herättää tunteita. Niin sen pitääkin, ja mä pidän tästä. Mä koen tämän sanoman olevan: Yhtä luonnollista kuin on eläinten parittelu, on myös kauramaidon juominen."

Iltalehti kertoi lukijasta, jonka mielestä kaurajuomamainos tulisi poistaa katukuvasta.

Kaslink vastaa kysymyksiin, että he haluavat kampanjalla kannustaa ihmisiä miettimään, millaisilla pienillä arjen valinnoilla voimme auttaa luontoa ja sen eläimiä säilymään myös seuraaville sukupolville.

"Luonnon säilyminen edellyttää vastuullisia valintoja, ja haluamme tällä kampanjalla saada ihmiset pysähtymään ja miettimään omia arjen valintojaan: pienilläkin teoilla voi auttaa luontoa säilymään. Haluamme auttaa kuluttajaa löytämään keinoja pienentää omaa hiilijalanjälkeään. Yksi tällainen keino on kokeilla omassa arjessa kasvipohjaisia tuotteita", Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja Susanna Kallio kertoo Kaslinkin verkkosivuilla.

Kaslink kertoo, että kampanja tulee näkymään laajasti muun muassa ulkomainonnassa ja myymälöissä. Ulkomainonnassa, digipinnoissa ja tapahtumissa kampanjaa kuvittavat lisääntyvät eläimet. Myymälöissä kuvituksena ovat elämää jatkava luonto.

Osana kampanjaa Aito ja Enni Rukajärvi haastavat kaikki Suomen peruskoululaiset liikkumaan luonnossa ja nauttimaan luonnosta.

Otsikkoa korjattu 1.10.2019 kello 9.50: Muutettu kauramaito kaurajuomaksi.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Vain lihatuotteissa saa käyttää lihaan viittaavia sanoja, Ranskan laki sanoo – "makkara" ja "burgeri" eivät kelpaa kasvisruokiin, Sarvamaa peräänkuuluttaa maalaisjärkeä

Koronakevät pani teehuoneen konseptin uusiksi – teen rinnalle tuli lähiruoka

Riihimäen Martinassa on rossomainen meininki – lupsakkaa palveluja ja vaisuja kastikkeita

Söin täällä: Satamaravintolassa kaipaa kotimaista kalaa – ulkomainen leike ei Loviisassa sykähdyttänyt