Keskustalaiset kehottavat juomaan kaljaa: "Suomalainen olut on mitä parhain lähijuoma, jota juomalla tuetaan panimoteollisuuden lisäksi suomalaisia tuottajia" - Ruoka - Maaseudun Tulevaisuus
Ruoka

Keskustalaiset kehottavat juomaan kaljaa: "Suomalainen olut on mitä parhain lähijuoma, jota juomalla tuetaan panimoteollisuuden lisäksi suomalaisia tuottajia"

Joka viidennellä eteläisen Suomen peltohehtaarilla viljellään mallasohraa ja tuotanto tuo leivän yli tuhannen viljelijän pöytään.
Maija Partanen
Keskustasta muistutetaan, että myös alkoholittomien oluiden valikoima on nykyisin laaja ja hyvä.

Keskustalaiset oluen ystävät kehottavat suomalaisia juomaan olutta maatalouden tukemiseksi.

Oluen ystäviin kuuluvat keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen sekä kansanedustajat Anne Kalmari, Mikko Savola, Mikko Kärnä, Juha Pylväs sekä Pasi Kivisaari lähettivät perjantaina tiedotteen, jossa toivottavat kaikille hyviä Oktoberfest-juhlia ja muistuttavat, että oluen juominen on samalla maatalouden tukemista.

"Joka viidennellä eteläisen Suomen peltohehtaarilla viljellään mallasohraa ja tuotanto tuo leivän yli tuhannen viljelijän pöytään", ryhmä sanoo.

"Suomalainen olut on mitä parhain lähijuoma, jota juomalla tuetaan panimoteollisuuden lisäksi suomalaisia tuottajia. Viime kaudella alkoholilakiin toteutetut muutokset ja vahvempien oluiden tulo ruokakauppoihin on kehittänyt suomalaista olutkulttuuria positiivisesti. Syksyn juhlien selkein tähtituote onkin siten kotimainen olut."

Keskustalaiset muistuttavat kuitenkin oluen vastuullisesta nauttimisesta ja siitä, että myös alkoholittomien oluiden valikoima on lisääntynyt.

"Iloinen ja hyvä suomalainen olutkulttuuri ei ole humalahakuista, vaan vastuullista ja kohtuullista. Tähän kannustamme kaikkia."

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Mikko Kärnä haluaa poistaa alle 5,5 -prosenttisilta oluilta alkoholiveron: "Suomen ensimmäiset panimot perustettiin aikanaan juoppouden poistamiseksi"

Somemyrsky taivutti Oululaisen – Reissumies-eväsleivän sianliha vaihtuu saksalaisesta kotimaiseksi

Palkittu elintarvikealan yritys on kymmenkertaistanut työntekijöidensä määrän seitsemässä vuodessa – "Luomulle ja luonnontuotteille on oikeasti kysyntää"

Korona lisäsi kotikokkailua, mutta suosikkiruokien kärjessä keikkuvat vanhat tutut