Ruoka

Kansanedustajat kampanjoivat suomalaisruuan puolesta

Ruoka 11.08.2014

Syö ja juo suomalaista -kampanjalla halutaan kiinnittää kuluttajien huomio suomalaisen elintarvikeketjun kohtaamiin ongelmiin, kertovat kampanjan ideoineet Kokoomuksen kansanedustajat.


Pekka Fali

Jos kuukaudessa kasvattaa kotimaisen ruuan ostoksiaan kymmenellä eurolla, se luo 10 000 uutta elintarvikealan työpaikkaa, muistuttavat Kokoomuksen kansanedustajat Jaana Pelkonen , Heikki Autto ja Timo Heinonen .

He ovat ideoineet Syö ja juo suomalaista – tuetaan kotimaista ruuantuotantoa -kampanjan. Sillä halutaan kiinnittää kuluttajien huomio Venäjän asettamien ruokapakotteiden aiheuttamiin ongelmiin.

”Valitettavasti tilanne näyttää siltä, että tämä tilanne ei raukea lähiviikkojen aikana. Sen takia kotimainen ruuantuotanto tarvitsee tukeamme enemmän kun koskaan ennen.”

Pakotteiden takia esimerkiksi Valio ilmoitti yt-neuvotteluista sekä tuotannon uudelleen suunnittelusta, kansanedustajat kertaavat.

Kampanjasivu löytyy facebookista.

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT