Lidl markkinoi maitoa uudella tuotemerkillä ja erikoisella mainoslauseella – tästä on kyse - Ruoka - Maaseudun Tulevaisuus
Tiesitkö? Voit lukea viikossa 3 artikkelia ilman tilausta - hanki rajaton lukuoikeus nyt 9,90€/kk
Ruoka

Lidl markkinoi maitoa uudella tuotemerkillä ja erikoisella mainoslauseella – tästä on kyse

Milbonasta Pohjolan meijeriksi: uusi maitotuotebrändi korostaa kotimaisuutta.
Kari Salonen
Pohjolan Meijerin tuotemerkillä Lidl haluaa vahvistaa mielikuvaa kotimaisten tuotteiden laajasta valikoimastaan.

Kauppaketju Lidl on lanseerannut syksyn aikana uuden maitobrändin.

Pohjolan Meijerin nimellä markkinoitavaa maitoa valmistavat Juustoportti ja Osuuskunta Satamaito.

Pohjolan Meijerin tuotenimellä myydään myös muun muassa piimää ja kermaa. Muita tuotteita valmistavat Osuuskunta Maitomaa sekä Arla.

Pohjolan Meijerin maitotuotteet on tehty 100 prosenttisesti kotimaisesta maidosta.

Lidl markkinoi maitoaan erikoisella keinolla; niiden kyljessä lukee: "Tämä maito on yhtä suomalaista kuin hissimatka hiljaisuudessa".

Lidlin markkinointipäällikkö Seppo Niemelä kertoo Maaseudun Tulevaisuudelle, että lauseella korostetaan maidon kotimaisuutta.

"Suomalaiset ovat tyypillisesti hyvin hiljaisia hississä ja Pohjolan Meijerin tuotteet ovat 100 prosenttisesti suomalaisia", hän sanoo.

"Pyrimme käyttämään markkinoinnissamme oivaltavia ja hauskoja mainoslauseita sekä vertauskuvia, kuten tässä tapauksessa. Olemme ennenkin leikitelleet suomalaisuuden stereotypioilla. Esimerkiksi kesän kampanjamme leikitteli suomalaisen kesän lyhyydellä", Niemelä lisää.

Pohjolan Meijerin tuotteet korvaavat kotimaisesta maidosta valmistetut Milbona-tuotteet.

"Kyse on siis tuotemerkin muutoksesta", Lidlistä kerrotaan.

Pohjolan Meijerin tuotemerkillä Lidl haluaa vahvistaa mielikuvaa kotimaisten tuotteiden laajasta valikoimastaan.

"Meillä on myös tuotemerkki Pohjolan Juustola, jonka alla myymme kotimaisia juustoja. Pohjolan Meijeri on sen luonnollinen pari."

Lanseeraukseen liittyen Lidl on aloittanut tällä viikolla mainoskampanjan, joka näkyy muun muassa televisiossa.

"Suomalaiset kuluttajat arvostavat kotimaisuutta etenkin lihan, maidon ja kasvisten kaltaisissa tuoretuotteissa. Tähän asti kaikilla ei ole ollut tiedossa, että Lidlistä saa ulkomaisten laatutuotteiden rinnalla monia kotimaisia tuotteita."

Lue lisää:

Lidl myöntää virheensä: Valmistettu Suomessa -merkki uusiseelantilaiseen lihaan väärin perustein

Lidl luopuu virikehäkkimunista, keskittyy luomuun ja vapaisiin kanoihin

Lidl antaa seuraavaksi linjauksia tuorelihan ostostaan

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Koronakevät pani teehuoneen konseptin uusiksi – teen rinnalle tuli lähiruoka

Riihimäen Martinassa on rossomainen meininki – lupsakkaa palveluja ja vaisuja kastikkeita

Söin täällä: Satamaravintolassa kaipaa kotimaista kalaa – ulkomainen leike ei Loviisassa sykähdyttänyt

Särkikalan heikko saanti, alihankkijan konkurssi ja pakkausongelmat veivät lahnajauhelihan kaupoista – sinnikäs yrittäjä selätti ongelmat ja tuote tekee paluun