Ruoka

Mainonnan eettinen neuvosto: "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" viittaa naisiin ja on loukkaava mainos

Miten voi markkinoida pihvikarjan lihaa jos sana "liha" on loukkaava, ihmettelee lihatilan isäntä Jussi Harju.
Suomen Liikennemediat Oy
Teuvalaisen lihatilan mainoskampanja herätti viime syksynä huomiota Helsingin busseissa.

Teuvalaisen Laidun Hereford -lihatilan mainoskampanja "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" on saanut huomautuksen Mainonnan eettiseltä neuvostolta.

"Sana 'lihaa' viittaa naisiin. Se toistaa ja vahvistaa naisista annettavaa halventavaa mielikuvaa. Ilmaisu on tasa-arvoa loukkaava", neuvosto toteaa lausunnossaan.

Tinder on sähköinen seuranhakupalvelu.

Valituksen tekijä oli yksityishenkilö, jonka mukaan mainos esineellisti naisen vartaloa.

Laidun Hereford -tilan isäntä Jussi Harju ihmettelee, millaisilla sanoilla pihvikarjan lihaa voi markkinoida, jos sana "liha" todetaan loukkaavaksi. Parempaa lihaa kuin Tinderissä -mainoskampanja oli näkyvissä viime syksynä helsinkiläisten bussien kyljissä.

Lue lisää:

Kommentti: Päätös Tinder-lihasta meni metsään

"Parempaa lihaa kuin Tinderissä", mainostaa teuvalainen lihatila Helsingin busseissa

"Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -kampanjasta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon

"Oliko tämä liian sovinistinen, feministinen vai suvaitsevainen?" –lukijat ihmettelevät lihamainoksesta loukkaantumista

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Tekeekö mieli laittaa pääsiäispöytään lammasta? Näillä ohjeilla onnistut

Kaupan hyllyssä on nyt myös värikkäitä kananmunia – suomalainen muna käy värjättävänä Saksassa

Hämeen maaseutunuoret muistuttavat kotimaisen ruuan arvosta: "Toivomme, etteivät vaalilupaukset jää tyhjiksi"

Leivo pääsiäispyhiksi ihanat herkut: sitruunakakkua, appelsiinitorttua ja pashakakkua