Ruoka

S-ryhmä: Kasviproteiini Härkiksen myynti ohitti broilerin paistisuikaleet

Ruoka 29.09.2016

Tuote on jo ohittanut porsaan sisäfileet ja lähentelee karjalanpaistilihojen myyntiä viikkotasolla.


Markku Vuorikari
Kasvipohjaisten tuotteiden trendi kasvaa nopeasti, Oksa kertoo.

S-ryhmän kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu kertoo twitterissä, että suomalainen härkäpapuinnovaatio Härkis on löytänyt paljon ostajia S-marketeista ja Prismoista.

"Härkis käynyt kaupaksi todella vauhdikkaasti. Myynti on kohta karjalanpaistin tasolla."

Tieto perustuu viikon 37 myyntiin. S-ryhmän tuoretuotteiden valikoimajohtaja Antti Oksa kiittelee tuotteen lanseerausta.

"Kasvipohjaisten tuotteiden kasvu on nopeitten kasvava ruokatrendi ja Härkis on aivan erinomainen innovaatio. Se vetoaa ihan tavallisiin perheisiin helppoutensa ansiosta."

Osa twitterissä asiaa kommentoineista moittii tuotteen hinnoittelua: heidän mielestään Härkiksen pitäisi olla huomattavasti lihaa edullisempaa. Oksa arvioi, että jokainen ihminen vertailee tuotteiden hintoja eri tavalla.

"Me vertailemme hintojamme lähtökohtaisesti muihin kauppoihin. Olen nähnyt tuotetta muissa kaupoissa jopa euron kalliimmalla."

Oksan mielestä on mahdotonta sanoa, milloin kasvisvaihtoehdot halpenisivat kautta linjan.

"Mitä isompi myyntivolyymi, sitä tehokkaampaa tuotteen valmistaminen on. Tuotteiden hintatason kehittymisestä on kyseltävä niiden tuottajilta. Jos heidän hintansa laskevat, myös kauppojen hinnat ovat edullisempia."

Lue lisää:

Härkis haastaa nyhtökauran: Tätä kasvisproteiinia riittää kaikille

Suomalaisinnovaatio Nyhtökaurassa vain reilu kymmenes kotimaista kauraa, härkäpapu ja herne ulkomaista

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT