Koronakriisi vei Arlan suurkeittiöasiakkaat mutta lisäsi perusmaitojen kysyntää - Ruoka - Maaseudun Tulevaisuus
Ruoka

Koronakriisi vei Arlan suurkeittiöasiakkaat mutta lisäsi perusmaitojen kysyntää

Meijeriyhtiö Arlan liikevaihdosta noin 25 prosenttia tulee food service -puolelta eli suurkeittiöille myytävistä tuotteista. Koronaepidemia pyyhkäisi nämä tulot käytännössä olemattomiin
Jarno Mela
Ravintolat autioituivat koronaepidemian myötä.

Koronaepidemia on monin tavoin iskenyt suomalaiseen elintarvikeketjuun. Oman osansa kriisistä on saanut meijeriyhtiö Arla.

"Ruokateollisuus on matalakatteinen ala. Toivomme, että normaaliin palataan mahdollisimman pian",sanoo yhtiön toimitusjohtaja Kai Gyllström.

MT PLUS
Lue vapaasti kaikki MTPLUS-artikkelit!
Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään.
Sulje banneri
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaajana luet tämän ja kaikki muut koko Suomea kiinnostavat jutut. Tilaa nyt!
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Mikko Kärnä haluaa poistaa alle 5,5 -prosenttisilta oluilta alkoholiveron: "Suomen ensimmäiset panimot perustettiin aikanaan juoppouden poistamiseksi"

Somemyrsky taivutti Oululaisen – Reissumies-eväsleivän sianliha vaihtuu saksalaisesta kotimaiseksi

Palkittu elintarvikealan yritys on kymmenkertaistanut työntekijöidensä määrän seitsemässä vuodessa – "Luomulle ja luonnontuotteille on oikeasti kysyntää"

Korona lisäsi kotikokkailua, mutta suosikkiruokien kärjessä keikkuvat vanhat tutut