Hiilineutraalia maitoa, helppoja pakkauksia, kasvipohjaisia tuotteita – yritykset etsivät tuoteuutuuksissa helppoutta ja kestävyyttä - Ruoka - Maaseudun Tulevaisuus
Ruoka

Hiilineutraalia maitoa, helppoja pakkauksia, kasvipohjaisia tuotteita – yritykset etsivät tuoteuutuuksissa helppoutta ja kestävyyttä

MT kysyi kuudelta suurelta elintarvikeyritykseltä, mikä on niiden kaikkien aikojen menestynein innovaatio.
Kuvat: Elintarvikeyritykset / Kuvitus: Juho Leskinen
Yritysten nimeämiä menestyneimpiä tuoteuutuuksia ovat muun muassa Sininen Lenkki ja Puikula-leivät.

Valio, Atria, HKScan, Vaasan, Paulig ja Fazer vastasivat MT:n kyselyyn, mitkä ovat niiden isoimmat innovaatiot ja mitkä asiat korostuvat tulevaisuuden tuotekehityksessä. Kysyimme myös, paljonko yritys panostaa tutkimukseen ja tuotekehitykseen suhteessa liikevaihtoon.

MT PLUS
Lue vapaasti kaikki MTPLUS-artikkelit!
Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään.
Sulje banneri
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaajana luet tämän ja kaikki muut koko Suomea kiinnostavat jutut. Tilaa nyt!
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Lehden tilaaja, ota digi käyttöön.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Ruotsalaiset sianlihantuottajat katsovat toiveikkaina itään – Filippiinit antoi vihdoin tuontiluvan

Ethän ostanut tällaista jauhelihapakettia? Lidlin myymälöissä myynnissä olleessa tanskalaisessa naudanlihassa on taas havaittu salmonellaa

Suurin muutos Suomen ruokamarkkinoilla on tapahtunut kohti helppoutta, ei lihan käytön vähentämistä, lihatalo kommentoi

BBC: Mies kuoli syötyään liikaa lakritsia