Ruoka

Fazer myy ravintolansa kansainväliselle jättiyhtiölle – miten käy ruuan kotimaisuuden?

Euroopan komissio ei ole vielä hyväksynyt kauppaa. Ennen hyväksyntää Food Servicesin toiminta jatkuu entisellään.
Jaana Kankaanpää
Fazer on jo pitkään panostanut kotimaisiin raaka-aineisiin.

Fazer on myymässä ravintolaliiketoimintaansa Fazer Food Servicesin Compass Group PLC:lle. Se edustaa merkittävää osaa Fazerin koko liikevaihdosta: 37 prosenttia.

Fazer on panostanut toiminnassaan kotimaisuuteen. Yhtiö kertoo kotisivuillaan, että ravintoloiden ja kahviloiden raaka-aineiden kotimaisuusaste Suomessa on 60–70 prosenttia.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi maksutta käyttöösi kahdeksi viikoksi.
Tilaa MT Digi 2 viikkoa 0 €
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Lidl kertoo lisänneensä suomalaista ruokavientiä roimasti – "Ei ole mitään syytä hidastaa tahtia"

Suomi on Tanskaakin isompi olutmaa – vielä 1970-luvulla keskiolutta pidettiin kurakaljana

Suomen ensimmäinen hävikkiruokakauppa on ylittänyt tavoitteensa – 130:tä vapaaehtoista yhdistää ajatus siitä, että ruokaa ei tulisi laittaa roskiin

Aarre: Tiesithän, että ahomansikassa on rutkasti rautaa? Myös sen kannat ja lehdet sopivat ruuanlaittoon