K-ryhmä tutki: Kuluttajilla voimakkaampi huoli kotimaisen ruokatuotannon säilymisestä kuin koskaan – tältä näyttää ensi vuoden ruokakori
Tiedostava kuluttaminen on ruokatrendeistä suurin ja kasvavin, selviää K-ryhmän vuosittaisesta trendikatsauksesta.
Jaana Kankaanpää
Ensi vuoden ruokakorissa on muun muassa eri värisiä porkkanoita, ilmastoystävällisiä silakoita, kanaa, kaurajauhista ja terveysshotteja.
”Tämän vuoden suurimpia puheenaiheita ovat olleet suomalainen ruoka, uudet kasviproteiinit ja ilmastonmuutos. Myös muovipakkaukset ja ruokahävikki ovat keskusteluttaneet”, toteaa K-ryhmän tavarakaupan johtaja Harri Hovi.
K-ryhmän ruokailmiötutkimuksen mukaan vahvimpien ruokatrendien joukkoon nousevat niin ruuan alkuperän entistä suurempi arvostaminen kuin ilmastotietoisuus.
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi maksutta käyttöösi kahdeksi viikoksi.
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
”Tämän vuoden suurimpia puheenaiheita ovat olleet suomalainen ruoka, uudet kasviproteiinit ja ilmastonmuutos. Myös muovipakkaukset ja ruokahävikki ovat keskusteluttaneet”, toteaa K-ryhmän tavarakaupan johtaja Harri Hovi.
K-ryhmän ruokailmiötutkimuksen mukaan vahvimpien ruokatrendien joukkoon nousevat niin ruuan alkuperän entistä suurempi arvostaminen kuin ilmastotietoisuus.
Haluatko jatkaa lukemista?
Olet lukenut kaikki maksuttomat juttusi tämän viikon osalta.
Tilaa MT Digi maksutta käyttöösi kahdeksi viikoksi.
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Haluatko jatkaa lukemista?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.