Ruoka

Suomi näytillä nyt naapurimaiden kanssa Berliinin Grüne Wochella – villin luonnon teemalla mennään taas

"Viime vuoden jättisatsaus näkyy innostuksena vieläkin", sanoo projektipäällikkö Maarit Kaasinen.
Riitta Mustonen
Kymmenen päivää kestävällä Grüne Wochella käy vuosittain yli 400 000 kävijää, 90 000 ruoka-alan ammattilaista sekä yli 4 000 median edustajaa.

Saksalaiset pääsevät tänään maistelemaan suomalaisia ruokia ja juomia, kun Berliinin Grüne Woche -messut avautuvat. Suomen messuteema on sama kuin viime vuonna: Aus der Wildniss eli Villistä luonnosta.

Viime vuonna Suomi oli Grüne Wochen partnerimaa, mikä tarkoitti Suomelta jättisatsausta messuihin. MTK:kin rahoitti messukäyntiä noin kahdella miljoonalla eurolla.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi nyt edulliseen hintaan.
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Kasvispainotteinen ravintola Inari sai Michelin-tähden – viisi suomalaista ravintolaa säilytti yhden tähtensä

Farm to Restaurant -hanke kehittää palvelua, joka antaa ravintoloille tietoa lähiruuasta ja helpottaa sen tilaamista

Valtteri Paltamaa kokkasi voittoon Jyväskylässä – seuraavaksi Pariisiin kisaamaan

Nestlé Suomen toimitusjohtaja yllättyi: täällä lihaa ja kalaa myydään tuoreena – yhtiö tarjoaa lihankorvikkeeksi pakastettua soijaa