Ruoka

Speltti-Kaipainen uskoo, että aidolle suomalaiselle tuotteelle on Saksassa tilaa – Sunspeltin kolme tuotetta pääsi Edeka-kauppaketjun listoille

"Täällä speltti on perusvilja ja sitä arvostetaan", Kari Kaipainen sanoo Grüne Wochen aattona.
Bernhard Ludewig
Kari Kaipainen on innoissaan spelttimurojen saamasta vastaanotosta Saksassa. Myös pakkaus on saanut kiitosta.

Sunspelt-yrityksen perustaja Kari Kaipainen lähti viime vuonna Berliinin Grüne Woche -messuille saadakseen tuntumaa siihen, mitä saksalaiset kuluttajat ajattelevat hänen tuotteistaan. Satsaus oli hyödyllinen.

"Vastaanotto oli positiivinen. Täällä kuunnellaan paremmin kuin Suomessa. Kun on tuoda ainutlaatuinen ja aito tuote, niin sellaiselle on tilaa", Kaipainen kokee.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi nyt edulliseen hintaan.
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Arvaatko, mikä on pääkaupunkiseudun myydyin luomutuote? Entä suurin nousija?

Joko sinä toteutat närpiöläisten unelmaa: Ostat tomaattirasian leffaevääksi tai kurkkupikarin naposteltavaksi kaupan kassalta?

Tutkimusprofessorin mukaan monet kaupat säilyttävät perunoita aivan väärin: "Ihan sama, mitä hienoja asioita laadun eteen tekee pitkin ketjua, jos se yhdessä kohtaa pilataan"

Ravintoloille kehitellään hiilijalanjäljen mittaria – "Vaikutusta syntyy, kun tarpeeksi suuri joukko tulee omilla teoillaan mukaan”