S-ryhmä laskee myyvänsä koronamaskeja 200 000–300 000 eurolla per kauppapäivä, ei paljasta tuoteryhmän katteita - Talous - Maaseudun Tulevaisuus
Talous

S-ryhmä laskee myyvänsä koronamaskeja 200 000–300 000 eurolla per kauppapäivä, ei paljasta tuoteryhmän katteita

"Ei syytä maskien hamstraukseen, saamme hyllyille lisää", vetosi kenttäjäjohtaja Arttu Laine S-ryhmän tulosjulkistuksessa.
Carolina Husu
"Ei syytä maskihamstraukseen", vakuutti S-ryhmän kenttäjohtaja Arttu Laine.

Tulosjulkistaja SOK kertoi S-ryhmän koronamaskien kaupan volyymista. Kun maskit maksavat noin euron kappale, kenttäjohtaja Arttu Laine kertoi koko ryhmän myyvän niitä tällä hetkellä noin 200 000– 300 000 eurolla päivässä.

Kun kuussa on noin 30 kauppapäivää, maskimyynti vastaa maan suurimman kauppaketjun myynnissä 6–9 miljoonaa euroa kuukaudessa – jos maskimyynti jatkuu tasaisena.

Maskituoteryhmän kannattavuutta tai katteita kenttäjohtaja ei kerro.

Hetkellisesti S-ryhmän marketeissa ja kaupoissakin myytiin ei–oota, kun väki rynnisti maskikaupoille marketteihin. Viimeksi korona käynnisti viime maaliskuussa vessapaperien hamstrauksen, jolle ei hetkeen näkynyt loppua.

"Tärkein viesti on se, ettei ole syytä hamstraukseen", Arttu Laine rauhoitteli maskikaupoille suuntaavia.

S-ryhmä uskoo pystyvänsä vastaamaan hyvin kysyntään.

Keskustelu kasvomaskeista näkyi viime viikolla konkreettisesti S-ruokakaupoissa, S-ryhmä tiedotti 4. elokuuta: maskien myynti kolminkertaistui edellisiin viikkoihin verrattuna. Kaikissa S-ruokakaupoissa on kesän alusta ollut myynnissä kotimaisia Sievi-maskeja. Kotimainen TehoFilter toimittaa uusia eriä S-ryhmälle viikoittain.

Alkuviikosta ryöpsähti keskustelu koronamaskeista, kun sosiaali- ja terveysministeriö tiedotti valmistelevansa mahdollista suositusta maskien käytöstä julkisilla paikoilla kuten esimerkiksi liikennevälineissä. Ministeriö valmistelee ensi viikoksi niin sanottua tiekarttaa, jossa myös todennäköisesti maskien käyttöä ohjeistetaan.

Lue lisää: S-ryhmän marketkauppa ennätysvauhdissa, hotellit raskaasti tappiolla

Lue lisää

Kiitos S-ryhmän Arttu Laine

Kaupan valikoiva todellisuus

Kauppa jakaa tuottajille tietoa tulevasta

Kasvomaskeista työmatkalla tulevia kuluja voi vähentää verotuksessa