Talous

Alma Media kasvatti reippaasti oikaistua liikevoittoaan – "Olemme kääntäneet katseemme jo koronaepidemian jälkeiseen aikaan"

Liikevaihto nousi 36 prosenttia 72 miljoonaan euroon.
Alma Median mukaan sen suhteellinen kannattavuus oli ennätystasolla. LEHTIKUVA / Emmi Korhonen

Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi huhti-kesäkuussa 16,6 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 9,8 miljoonasta eurosta. Yhtiön mukaan suhteellinen kannattavuus oli ennätystasolla.

Liikevaihto nousi 36 prosenttia 72 miljoonaan euroon. Digitaalisen liiketoiminnan osuus liikevaihdosta nousi 78 prosenttiin 67 prosentista.

"Talouden elpymisen jatkuessa Alma Median liiketoiminnat kehittyivät erinomaisesti vuoden toisella vuosineljänneksellä orgaanisen kasvun ollessa 24 prosenttia", kertoo toimitusjohtaja Kai Telanne tiedotteessa.

Hänen mukaansa myös yritysostot kasvattivat liikevaihtoa ja oikaistua liikevoittoa.

"Olemme kääntäneet katseemme jo koronaepidemian jälkeiseen aikaan ja jatkamme työskentelyä joustavasti monipaikkaisen työn mallilla", Telanne sanoo.

Alma Media on tehnyt viimeisen puolen vuoden aikana yritysjärjestelyitä yhteensä 241 miljoonalla eurolla, mikä on vaikuttanut rahoitusasemaan ja nostanut velkaisuusastetta.

"Vakavaraisuutemme paranee kuitenkin ripeästi hyvän tuloskehityksen ja vahvan kassavirran myötä", Telanne arvioi.

Lue lisää

Mediayhtiö Alma Median tulos jatkuvista toiminnoista supistui – myös liikevaihto putosi

Lännen Median päätoimittaja Matti Posio: "Tällä hetkellä Sanoman ja Alman kauppa ei vaikuta toimintaamme"

Syyttäjä vaatii Alma Median Telanteelle sakkorangaistusta työsyrjinnästä

Alma Media paransi tulostaan: Digitaaliset tuotot kasvoivat, printtimedian puolella oli vaisumpaa