Talous

Mainostulot siivittivät someyhtiö Facebookin tuplaamaan tuloksensa

Hyvästä tuloksesta huolimatta yhtiö varoitti, että tulevina kuukausina kasvu on luultavasti hitaampaa.
Facebookin käyttäjämäärä kasvoi vuoden takaisesta seitsemällä prosentilla 2,9 miljardiin käyttäjään. LEHTIKUVA/AFP

Yhteisöpalvelu Facebook tuplasi tuloksensa huhti–kesäkuussa viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Hyvästä tuloksesta huolimatta yhtiö varoitti, että tulevina kuukausina kasvu on luultavasti hitaampaa.

Voitto oli 10,4 miljardia dollaria yhtiön 29 miljardin dollarin liikevaihdosta. Facebookin mukaan hyvää tulosta siivitti erityisesti mainostulojen lisääntyminen.

Facebookin käyttäjämäärä kasvoi vuoden takaisesta seitsemällä prosentilla 2,9 miljardiin käyttäjään, minkä lisäksi noin 3,5 miljardia ihmistä käyttää ainakin yhtä Facebookin omistamista muista sovelluksista. Näitä ovat esimerkiksi kuvapalvelu Instagram, viestipalvelu Whatsapp ja Facebookin Messenger.

Lue lisää

Rakennusyhtiö YIT tyytymätön infraliiketoimintaansa, konsernin tulos parani

Verkkokauppajätti Amazon paransi tulostaan edellisellä neljänneksellä liki 50 prosentilla – liikevaihto kasvoi 27 prosenttia

Halpakauppaketju Tokmanni nosti voittoa, liikevaihtoa ja tulosohjeistusta

Kaivosyhtiö Terrafamen tappio syveni keväällä