Talous

S-ryhmä halpuuttaa taas – tällä kertaa vuorossa muun muassa marjat

Talous 18.01.2018

Kaupparyhmän tavoitteena on omien sanojensa mukaan edelleen kannustaa suomalaisia syömään enemmän kasviksia.


Kimmo Haimi
Kaupparyhmän tavoitteena on omien sanojensa mukaan edelleen kannustaa suomalaisia syömään enemmän kasviksia.

S-ryhmää jatkaa halpuuttamiskampanjaansa uudella kierroksella. Tällä kertaa halpuutetaan S-ryhmän mukaan terveellisiä valintoja, kuten pensasmustikoita, pakastemarjoja, pakastekasviksia.

Halpuutuskierros on jatkoa vuodentakaiselle kasviskampanjalle. Kaupparyhmän tavoitteena on omien sanojensa mukaan edelleen kannustaa suomalaisia syömään enemmän kasviksia. Nyt painotus on vihannesten lisäksi myös marjoissa.

"Lasten terveellinen syöminen on meille tämän vuoden ykkösteema. Lapsiperheillä pitää olla varaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Olemmekin nostaneet tälle halpuuttamiskierrokselle tuotteita, joista on helppo surauttaa vaikkapa terveellinen smoothie tai kasata kasvislisuke lautaselle", S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu kertoo tiedotteessa.

Alarotu toteaa Maaseudun Tulevaisuudelle, että vaikka S-ryhmä keskittyykin tällä halpuutuskierroksella terveellisiin valintoihin, mitään kieltolistaa epäterveellisistä tuotteista he eivät aio esittää. Sen sijaan S-ryhmä tavoittelee sitä, että mahdollisimman moni söisi ravitsemussuositusten mukaisesti.

Joulupyhien jälkeen S-ryhmän kaupoissa on nähty tyhjiä hyllyjä. Tyhjät hyllyt herättävät kysymyksen siitä, mahtaakohan kaupparyhmä saada toimitettua nyt halpuutettavia tuotteita tarpeeksi.

"Näitä tuotteita on pyritty varaamaan niin, että niitä on riittävästi. Jos asiakkaat juoksevat kauppoihin ja ostavat tuotteita, on aina riski, että joku loppuu", Alarotu sanoo.

Kaupparyhmä lupaa laskea hintoja ympäri Suomea olevissa Prismoissa ja S-marketeissa.

Aiheeseen liittyvät artikkelit