Talous

Pari vuotta sitten kohun aiheuttaneet lihantuottajat mainostavat taas pääkaupunkiseudun busseissa: "Pistämme lihaa liikkeelle vanhaan malliin"

Talous 17.05.2018

Pohjalaiset tuottajat ovat nyt tekemässä paluun pääkaupunkiseudun linja-autojen kylkeen.


Laidun Hereford Oy

Eteläpohjalainen Laidun Hereford – pihvikarjanlihan tuottaja kohahdutti syksyllä 2016 Parempaa lihaa kuin Tinderissä – mainoslauseellaan.

Kampanja nousi kuluttajien ja nettikansan suosioon, mutta poiki myös langettavan päätöksen mainonnan eettiseltä neuvostolta. Mainoslause todettiin hyvän maun vastaiseksi ja naisia syrjiväksi.

"Neuvoston ratkaisu lisäsi tunnettavuuttamme ja kantelun mukanaan tuoma kohu oli tehokkaampaa mainosta kuin itse mainoskampanja. Kyseinen ratkaisu oli kaikkineen hyvin tarkoitushakuinen ja ehkä juuri siksi se kääntyi eduksemme", toinen tuottaja-isännistä, teuvalainen Jussi Harju kertoo tiedotteessa.

Lihantuottajat ovat sittemmin jättäneet kyseisen sloganin pois ulkoisesta markkinoinnistaan, mutta Parempaa lihaa kuin Tinderissä – lause poiki lihantuottajille uuden tuoteryhmän.

Pohjalaiset tuottajat ovat nyt tekemässä paluun pääkaupunkiseudun linja-autojen kylkeen. Kampanjan myötä 30 linja-autoa varustetaan Laidun Hereford – mainoksilla 20 viikon ajaksi.

"Joudumme luonnollisesti olemaan varovaisia mainonnan eettisen neuvoston kanssa. Olemmekin ottaneet sukupuoli-, tasa-arvo ja lihapitoisuusasiat erittäin vakavasti. Jatkamme kuitenkin kieli poskella ja pistämme lihaa liikkeelle vanhaan malliin sekä pidämme pannut kuumina", Harju kommentoi.

Lue lisää:

Mainonnan eettinen neuvosto: "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" viittaa naisiin ja on loukkaava mainos

"Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -kampanjasta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon

"Parempaa lihaa kuin Tinderissä", mainostaa teuvalainen lihatila Helsingin busseissa

Aiheeseen liittyvät artikkelit