Talous

Kaslink lähtee Keskon kyydissä Kiinaan

Suomalainen kaura ja mustikka kiinnostavat Kiinassa, viejät uskovat.
Jaana Kankaanpää
Suomalainen kaura ja mustikka kiinnostavat Kiinassa, uskovat Kesko ja Kaslink.

Kaslinkin Aito -tuotteita aletaan myydä Kiinassa K-ryhmän verkkokaupassa kesäkuussa. Kaurapohjaisia tuotteita myydään K-ryhmän yhteistyökumppani Alibaban kautta.

Kouvolassa valmistetut tuotteet ovat kotimaisesta kaurasta ja marjoista valmistettuja maidottomia kaurajuomia.

Kolmen veljeksen omistama Kaslink perustelee vientiä tiedotteessa sillä, että kaurapohjaisten tuotteiden kysyntä kasvaa voimakkaasti kaikkialla maailmassa.

"Edellytykset laadukkaiden kaurapohjaisten tuotteiden valmistukselle ovat Suomessa erinomaiset: kaura kasvaa mielellään pohjoisessa ilmastossa, ja tuoteturvallisuus on erittäin korkealla tasolla", myyntijohtaja Matti Kukkonen sanoo.

Myös terveystietoisuus ja kiinnostus puhdasta pohjoismaista ruokaa kohtaan kasvaa Kiinassa, Kukkonen lisää.

K-ryhmä puolestaan haluaa kaupata Kiinaan pohjoismaisia tuotteita ja edistää suomalaisten tuotteiden vientiä maailmalle. Tavarakaupan johtaja Harri Hovin mukaan Kaslinkin tuotteissa kiinnostavat juuri suomalaiset raaka-aineet kaura ja mustikka.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Kauppaketju kehittää laskurin avuksi kulutustottumusten kehittämiseen – "Ruokaostosten hiilijalanjälkimittari on meiltä paljon toivottu palvelu"

Talousennusteet osoittavat alaspäin – ei vielä näy taksitolpalla ja ostoskorissa

Maatilojen kierrätyspalvelu kattaa nyt koko maan