Talous

Kesko laajentaa autokauppaansa rajusti: Kaappasi Volkswagen-, Audi- ja SEAT-liiketoiminnot Laakkoselta

Kaupan kohteena olevien liiketoimintojen yhteenlaskettu pro forma -liikevaihto oli viime vuonna noin 259 miljoonaa euroa ja liikevoitto 5,4 miljoonaa.
Harry Kuurio
Ostettavissa liiketoiminnoissa työskentelee noin 470 henkilöä, ja he siirtyvät vanhoina työntekijöinä Keskon palvelukseen. Kuvituskuva.

Kesko-konserniin kuuluva K Caara Oy on sopinut ostavansa Laakkonen-konsernin Volkswagen-, Audi- ja SEAT-liiketoiminnot. Kesko kertoo kaupasta lähettämässään tiedotteessa.

Kaupan kohteena olevien liiketoimintojen yhteenlaskettu pro forma -liikevaihto oli viime vuonna noin 259 miljoonaa euroa ja liikevoitto 5,4 miljoonaa euroa. Ostettavissa liiketoiminnoissa työskentelee noin 470 henkilöä, ja he siirtyvät vanhoina työntekijöinä Keskon palvelukseen.

Kauppaan kuuluvat Autotalo Laakkosen Volkswagen-, Audi- ja SEAT-liiketoiminnot Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Joensuussa, Kuopiossa, Lahdessa ja Tampereella. Myös Veljekset Laakkosen SEAT-liiketoiminta Joensuussa, Kuopiossa ja Lahdessa siirtyy Keskolle.

Ostettavaan liiketoimintaan sisältyy uusien ja käytettyjen autojen myynti sekä autojen huolto- ja jälkimarkkinointipalvelut.

”Koko autotoimiala sekä globaalisti että Suomessa konsolidoituu kovaa vauhtia. Olemme erittäin tyytyväisiä kumppanuuteemme maailman suurimman autonvalmistajan Volkswagen-konsernin kanssa. Tiiviissä yhteistyössä heidän kanssaan jatkamme strategian toteutusta", Keskon autokaupan toimialajohtaja Johan Friman sanoo tiedotteessa.

Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Kaupan toteutuminen edellyttää vielä kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää. Kaupan ennakoidaan toteutuvan tämän vuoden kolmannen neljänneksen aikana.

Lue lisää:

Autojen käyttövoimakeskustelu vaalien alla heikensi Keskon autokauppaa

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Menikö Keskon autokaupan laajentumisinto yli? K Auto Oy ja K Caara Oy aloittavat lähes 1500 henkilöä koskevat yt-neuvottelut

Autojen yksityisleasing kasvaa, vaikka on edelleen vähäistä – "Omistamisen kulttuuri on syvällä selkärangassa"

Miksi autoja myydään nyt nollakorolla? – osa autokauppiaista tyrmää nollakorkokampanjat