LUE NÄKÖISLEHTI: Postin lakon vuoksi kaikki MT:n artikkelit ja näköislehti luettavissa vapaasti
Talous

Marimekon liikevaihtoa kasvattivat etenkin kotimainen myynti ja suuremmat lisenssituotot Aasiasta

Marimekon liikevaihto kasvoi heinä–syyskuussa 15 prosenttia 34,5 miljoonaan euroon.
Marimekko kertoo tiedotteessa, että sen pitkän aikavälin kasvustrategiassa ytimessä on laajemman globaalin asiakaskunnan puhutteleminen. LEHTIKUVA / LAURA UKKONEN

Marimekon liikevaihto kasvoi heinä–syyskuussa 15 prosenttia 34,5 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen liikevoitto parani 24 prosenttia ja oli 7,8 miljoonaan euroa.

Marimekon mukaan liikevaihto kasvoi kaikilla markkina-alueilla. Kasvua toivat etenkin vähittäis- ja tukkumyynti Suomessa sekä vertailukautta suuremmat lisenssituotot ja tukkumyynti Aasian ja Tyynenmeren alueilla.

Tulosta paransi myynnin kasvu, vaikka myyntiä heikensivät korkeammat kiinteät kulut.

Marimekko kertoo tiedotteessa, että sen pitkän aikavälin kasvustrategiassa ytimessä on laajemman globaalin asiakaskunnan puhutteleminen.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Suomalaisista tekstiilialan yrityksistä yksi kolmesta menestyy, yksi tekee tappiota

Marimekko arvelee tekevänsä tänä vuonna odotettua suuremmat voitot

Marimekon voitot kasvoivat 42 prosentilla