Danske Bankin verkkopankin häiriöt eivät helpottaneetkaan – osalla käyttäjistä edelleen ongelmia - Talous - Maaseudun Tulevaisuus
Talous

Danske Bankin verkkopankin häiriöt eivät helpottaneetkaan – osalla käyttäjistä edelleen ongelmia

Pankki ehti jo kertaalleen tiedottaa ongelmien pääosin loppuneen.
Vesa Moilanen
Danske Bankin mukaan ongelmia on ollut ainakin nettipankkiin pääsyssä.

Danske Bankin pankkipalveluiden häiriöt jatkuvat. Häiriöt verkko- ja mobiilipankissa alkoivat jo aamulla.

Pankki ehti jo kertoa iltapäivällä, että mobiilipankki toimii normaalisti, mutta sittemmin on ilmennyt, että osalla asiakkaista verkko- ja mobiilipankki ei vieläkään toimi. Osa palveluista toimii myös normaalia hitaammin.

Häiriö on vaikuttanut myös konttoreiden toimintaan. Konttorit ovat olleet auki, mutta osa asiakastapaamisista on siirretty, Danske Bankin viestinnästä kerrotaan STT:lle.

Sen sijaan korttimaksaminen onnistuu.

Järjestelmäongelmien syy ei ole toistaiseksi Danske Bankin tiedossa. Pankki ei osaa arvioida häiriön kestoa, mutta kertoo pyrkivänsä korjaamaan tilanteen mahdollisimman nopeasti.

Danske Bank suosittelee tekemään verkkomaksut vaihtoehtoisin maksutavoin, kuten MobilePayllä, mikäli mahdollista.

Yhtiö pyytää asiakkaitaan olemaan asiakaspalveluun yhteydessä myöhemmin, koska se ei pysty palvelemaan häiriön vuoksi asiakkaitaan normaalisti.

Lue lisää

Danske Bank ennustaa Suomen talouteen 5,5 prosentin laskua: "Ripeä nousu edellyttää onnistuneita elvytystoimia ja kansainvälisen kysynnän toipumista"

Pankkiasiat kannattaa nyt hoitaa etänä – laskujen maksu onnistuu myös ilman internetiä

Maaseudulla verkkopankki on yhtä ahkerassa käytössä kuin kaupungissakin

Monet pankit reagoivat koronavirukseen: Asuntovelallisille tarjotaan lyhennysvapaita, yrityksille muutoksia maksuohjelmiin