Talous

Kalevala Koru luopuu Lapponia-merkistä ja karsii myyntiverkostonsa puoleen

Verkkokauppa muuttaa myös korukaupan ostokäyttäytymistä. Kalevala Koru panostaa suoraan kuluttajakauppaan.
Kalevala Korun hopeariipus, -rannekoru ja -sormus Kirsti Doukaksen suunnittelemasta sarjasta Vanamo. LEHTIKUVA / Martti Kainulainen

Koruyhtiö Kalevala Koru karsii myyntiverkostoaan puoleen nykyisestä. Yhtiö ilmoittaa samalla luopuvansa Lapponia Jewelry -merkistä ja keskittävänsä toimintansa Kalevala-tuotemerkin alle. Nykyiset Lapponia-tuotteet siirtyvät Kalevala-tuotteiksi toukokuussa.

Jatkossa Kalevala-koruja myydään noin 150 myyntipisteessä Suomessa. Tällä toimella on tarkoitus varmistaa, että kuluttaja kohtaa yhtenäisen Kalevala-brändin kaikkialla.

Keskittämällä jakelun noin 150 myymälään pystymme varmistamaan sekä asiantuntevan palvelun että kattavan tuotevalikoiman jälleenmyyntipisteissä säilyttäen samalla valtakunnallisen saatavuuden tuotteillemme, sanoo Kalevala Korun toimitusjohtaja Kirsi Paakkari tiedotteessa.

Samalla yhtiö panostaa suoran kuluttajakaupan kasvattamiseen. Paakkarin mukaan kuluttajien ostokäyttäytyminen muuttuu. Kun verkosta ostaminen kasvaa, korostuu kivijalkakaupassa laadukas palvelu ja elämyksellisyys. Muutoksilla koruyhtiö pyrkii parantamaan kilpailukykyään erikoiskaupan murroksessa.

Vuonna 1937 alkunsa saanut Kalevala Koru valmistaa kaikki korunsa omassa tehtaassaan Helsingissä.

Lue lisää