Talous

"Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -kampanjasta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon

Teuvalainen lihatila laatii vastausta Helsingin bussikampanjan aiheuttamaan valitukseen.
Suomen Liikennemediat Oy
Tämä ei sovi. Vai sopiiko? Siitä päättää mainonnan eettinen neuvosto.

Eteläpohjalaisen Laidun Hereford -lihatilan "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" -mainoskampanja Helsingin busseissa on tuottanut valituksen mainonnan eettiseen neuvostoon.

"Laadimme parhaillaan vastausta lausuntopyyntöön", kertoo teuvalaistilan isäntä Jussi Harju.

"Valittaja oli kokenut epäsopivaksi sen, että puhuttiin lihasta ja Tinderistä samassa yhteydessä."

Tinder on internetissä toimiva deittipalvelu. Laidun Hereford hakee mainoskampanjalla lisää suoramyyntiasiakkaita verkkokauppaansa. Harjun mukaan mainoskampanjaa ei ole tarkoitettu loukkaavaksi. Mainonnan eettinen neuvosto on Keskuskauppakamarin ylläpitämä toimielin, joka antaa lausuntoja siitä, onko mainos hyvän tavan mukainen.

Harju kertoo, että huomioarvon lisäksi mainoskampanja on tuottanut myös konkreettista tulosta verkkokaupassa.

"Tilauksiakin on oikeasti tullut."

MT:n juttu mainoskampanjasta: "Parempaa lihaa kuin Tinderissä", mainostaa teuvalainen lihatila Helsingin busseissa

Lue lisää

Kaupallista isänmaallisuutta vai isänmaallista kaupallisuutta?

Aston Villa oli rehti suomalainen nimi

Touko Aalto pettyi Vihreän langan lakkauttamiseen – "Poliittiset puolueet muistuttavat yhä enemmän strategisia viestintätoimistoja"

Lisääkö erikoinen paikka ehdokkaan äänisaalista? – Vaalimainosten sijoittelussa on rajana vain mielikuvitus ja muutama säädös