Talous

Suomalaiset tuottajat yhdistivät voimansa Kiinan viennissä

Panimot avasivat ensimmäisinä kustannuksia jakavan kaupankäyntikanavan Kiinaan.
Suppilog Oy
Kiinan viennillä uskotaan olevan suurta potentiaalia elintarviketeollisuudessa.

Panimot avasivat ensimmäisinä suomalaisina tuottajina kustannuksia jakavan digitaalisen kaupankäyntikanavan Kiinaan.

Suomessa kehitetyn kaupankäyntialustan omistava Suppilog Oy kehittää uusia digitaalisia ratkaisuja yritysten välisen kaupankäynnin tehostamiseksi kotimaassa ja ulkomailla.

Suppilog Oy:n tytäryhtiö Suppilog China Oy toteutti ensimmäiset toimitukset perille Kiinaan yhteistyössä tuottajien kanssa.

Keski-Kiinassa ZhengZhoun alueella toimiva elintarviketoimialan ostaja sai Olvin, Sinebrychoffin, Vakka-Suomen Panimon sekä Lasso Drinksin juomatuotteet yhteistoimituksella myytäväksi kiinalaiselle asiakaskunnalleen.

Suppilogin prosessien avulla valmistajat saivat nopealla aikataululla koko Kiinan käsittävät myyntiluvat ja toimivat vientiprosessit maahan.

Suppilogin toimitusputkessa valmistajille avautuu suora toimitusputki kiinalaisille kuluttajaverkkokaupoille ja kivijalkakauppojen vähittäismyyntipisteisiin. Lisäksi hinnoittelussa, laskutuksessa ja asiakkuuksissa on aikaisempaa parempi kontrolli.

Suppilog China Oy tekee junakuljetuksissa yhteistyötä Kouvola Innovation Oy:n kanssa, jotta nopean kierron elintarvikkeet saadaan tehokkaasti vietyä Kiinaan.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Sianlihan vienti kasvaa sikaruton kiihdyttämänä nopeasti – lisäys 42 prosenttia tänä vuonna

Suomalaissahat ovat kilpailijoita kiperämmässä tilanteessa – "Tämä on tuottajapuolen pölhöyttä"

Meijeriyhtiö Juustoportti lanseeraa uuden vientibrändin: ”Viikingeistä puhuttaessa usein mieleen nousee hurjuus"