Talous

Iisalmen IPA tuli tuurilla ja juuri oikeaan aikaan olutmarkkinoille

Olvin markkinointijohtaja Olli Heikkilä on kiitollinen pienpanimoille, jotka kehittivät Suomen olutkulttuuria.
Jarkko Sirkiä
Olutta Iisalmesta. Mikä on seuraava nouseva trendi Suomen olutkulttuurissa? Olli Heikkilän mukaan kilpailu oluthyllyillä on kovaa. "Olvilla suosittuja ovat olleet alkoholipitoisuudeltaan vähän miedommat oluet, kuten Hi-Hop Mild IPA."

"Se oli urallani itseäni eniten pelottanut lanseeraus. Mitä, jos ne oluet olisivatkin jääneet myymättä ja kaupan hyllyille?"

Koko työuransa iisalmelaisen panimoyhtiö Olvin myynnin eri tehtävissä työskennellyt markkinointijohtaja Olli Heikkilä muistaa kevään 2015. Silloin Olvi toi suurista panimoista ensimmäisenä Suomessa Indian Pale Ale -tyyppisen pintahiivaoluen, Olvi IPAn.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaajana luet tämän ja kaikki muut koko Suomea kiinnostavat jutut. Tilaa nyt!
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Lue lisää