Talous

Piipahdukselle Suomen luonnossa on kasvavaa kysyntää Aasiassa, sanoo Finnairin Topi Manner – mutta ruuan pitää olla aasialaista

Finnairin bisnesluokassa tarjolla on helppoja askeleita suomalaiseen ruokakulttuuriin: ruisleipää, karjalanpiirakoita ja hapankorppuja. Mustikkamehua on tarjoiltu lennoilla kohta miljoonia litroja.
Jaana Kankaanpää
Finnair Kitchen käyttää kotimaisia raaka-aineita Helsingistä lähtevillä lennoilla mahdollisimman pitkälle. Ruokien kotimaisuusastetta Finnairilla ei ole lukuna.

Kiinalaisten matkustus Eurooppaan lisääntyy voimakkaasti. "Kiinassa tulee jatkuvasti lisää ihmisiä tuloluokkaan, jossa matkustaminen on mahdollista", sanoo Finnairin tuore toimitusjohtaja Topi Manner.

Viime vuonna kotimaan lentojen osuus Finnairin liikevaihdosta oli 6,5 prosenttia ja Aasian 43 prosenttia.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi maksutta käyttöösi kahdeksi viikoksi.
Tilaa MT Digi 2 viikkoa 0 €
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Keliber rakentaa Kokkolaan Euroopan ensimmäisen omista malmeista litiumhydroksidia valmistavan kemiantehtaan

Uskaltaako kauppasodan keskelle joutuneen Huawein puhelimen vielä ostaa? – "Kuluttajasuojalaissa ei ole otettu tällaista huomioon"

OECD-raportti: Maailmantalouden kasvu heikkenee kauppasodan vuoksi – Suomen kasvu hiipuu muun maailman imussa