Fiskarsin menestyksen perusta on tuotesuunnittelu – ”Jossain käytetään lapiota, missä ei ole kahvaa, toisaalla pitkävartista. Jossain käytetään nostossa polvea" - Talous - Maaseudun Tulevaisuus
Tiesitkö? Voit lukea viikossa 3 artikkelia ilman tilausta - hanki rajaton lukuoikeus nyt 9,90€/kk
Talous

Fiskarsin menestyksen perusta on tuotesuunnittelu – ”Jossain käytetään lapiota, missä ei ole kahvaa, toisaalla pitkävartista. Jossain käytetään nostossa polvea"

Suomen vanhin perheyhtiö Fiskars elää ajassa. Sen tavoite on tehdä tuotteita, joilla arki helpottuu. Keittiöveitsen kehittelyyn menee helposti kolmekin vuotta.
Sanne Katainen
Sakset ovat olleet Fiskarsin valikoimissa kauan. Nykyiseen muotoonsa ne uudistuivat vuonna 1983. Saksien kanssa poseeraa yhtiön tuotekehitysjohtaja Petteri Masalin.

Kaikki alkoi 1600-luvulla Fiskarsin kylästä, koska siellä oli vesivoimaa ja metsää sekä sopiva satama. Fiskarsiin tuotiin Ruotsista metallin raaka-aineita jalostettavaksi ja vietiin rautaa Tukholmaan ja Tallinnaan.

Fiskarsissa alettiin valmistaa myös tuotteita, kuten nauloja, lankaa, veitsiä ja kuokkia sekä valurautaisia patoja ja pannuja.

MT PLUS
Lue vapaasti kaikki MTPLUS-artikkelit!
Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään.
Sulje banneri
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaajana luet tämän ja kaikki muut koko Suomea kiinnostavat jutut. Tilaa nyt!
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Lue lisää

S-ryhmä julkaisi myyntilukunsa: Ruokakaupan vahva kasvu jatkuu, ABC-ketjun myynti nousussa rajoitusten purkamisen avittama

Tutkijat selvittivät ruuan toimitusketjujen selviämistä koronakriisissä: Ennustemallit ja historiaan pohjaavat toimintatavat menettivät merkityksensä, sen sijaan siirryttiin päivittäiseen suunnitteluun ja yhteydenpitoon

Fiskarsin uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Nathalie Ahlström Fazerilta

Kauppajätti Keskolta positiivinen tulosvaroitus koko vuodelle: Odottaa myös toisen vuosineljänneksen liikevoiton nousevan